Gelenek ve Yenilenme

0,0/10  (0 Oy) · 
0 okunma  · 
0 beğeni  · 
105 gösterim
“Gelenek ve Yenilenme” Hasan Hanefî’nin çağdaş İslam düşüncesinde gerçekleştirmeye çalıştığı projenin adıdır.
Hasan Hanefî’nin bu projesi, kadim gelenekte zaman içinde ortaya çıkan meseleleri aşarak çağdaş dünyanın problemlerine çözüm arama çabasıdır.
‘Gelenek ve yenilenme’nin amacı, asrımıza hâkim olan düşünsel durağanlık hâline bir son vermektir.
Gelenek ve yenilenme’nin misyonu, eski seçenekleri yinelemek, hatta bundan da öte yeni seçenekler ortaya koymak ve bunlardan asrın gereklerine en uygun olanı tercih etmektir.
‘Gelenek ve yenilenme’ eskinin teorik olarak ıslahı anlamına değil, bunun da ötesinde geri kalmışlık nedenlerini psikolojik kökleri itibarıyla ortadan kaldırmak suretiyle realitenin köklü bir değişime tâbi tutulması anlamına gelir.
Gelenek ve yenilenme’ kendiliğinden ortaya çıkan bir medeniyet ameliyesidir ve görevi de yeni bir yorum ortaya koymaktır.
  • Baskı Tarihi:
    Şubat 2016
  • Sayfa Sayısı:
    256
  • ISBN:
    9786055932688
  • Yayınevi:
    Otto Yayınları
  • Kitabın Türü:

Kitaptan 8 Alıntı

Kuran'ın hakkında konuştuğu "başka dünya" , aslında "bu dünya'nın "başka" olabileceğine değin inançtır, insanlar kendi eylemleriyle bu dünyayı değiştirebildikleri müddetçe bu mümkündür.

Gelenek ve Yenilenme, Hasan Hanefi (Sayfa 87)Gelenek ve Yenilenme, Hasan Hanefi (Sayfa 87)

İlerleme,demokrasi,gelişme,ulusal bağımsızlık,kurtuluş Tanrı yerine geçen yeni sözcüklerdir. İslam geleneğinde varolan mükemmel,sonsuz,ebedi,cevher anlamındaki sözcüklerin modern karşılıklarıdır.

Gelenek ve Yenilenme, Hasan Hanefi (Sayfa 83)Gelenek ve Yenilenme, Hasan Hanefi (Sayfa 83)

Özgür irade Tanrı'yla değil, dünya ile bağlaşım halindedir. İnsanın davranış özgürlüğüne sınır koyan Tanrı değil, dünyadır. Yaşam ve ölüm, eylem ve mutluluk için sorumlu olan Tanrı değil - toplumdur.

Gelenek ve Yenilenme, Hasan Hanefi (Sayfa 91)Gelenek ve Yenilenme, Hasan Hanefi (Sayfa 91)

Coğrafi çevrenin davranış ve ümranda önemli bir etken olduğu doğrudur. Ancak, yegane etken değildir, aynı zamanda zorunlu etkende değildir.

Gelenek ve Yenilenme, Hasan Hanefi (Sayfa 72)Gelenek ve Yenilenme, Hasan Hanefi (Sayfa 72)

İslam dünyasında geliştirilmiş, çoğu teolojik tezler, "Sultan"ın (hükümet'in) gücünü korumayı amaçlamaktadır. Sultan'ın yüceltilmesi çoğu kez Tanrı'nın yüceltilmesiyle paralellik arzetmektedir: Sultan'a şükr ile Tanrı'ya şükr elele yürümektedir. Bu mekanizma, medya yoluyla hiç bu kadar mükemmel işletilmemiştir.

Gelenek ve Yenilenme, Hasan Hanefi (Sayfa 93)Gelenek ve Yenilenme, Hasan Hanefi (Sayfa 93)

Sufiler dünyayı kurtarmaktan ümit kesince, nefsi kurtarmaya yöneldiler. Dışardaki amel (davranış) değiştikten sonra içe, açık eylem değiştikten sonra gizliliğe ve kitlelerin hareketinden uzaklaşmalarından sonra kapalı topluluklara sığındılar.

Gelenek ve Yenilenme, Hasan Hanefi (Sayfa 56)Gelenek ve Yenilenme, Hasan Hanefi (Sayfa 56)