Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Hegel Felsefesine Giriş

Alexandre Kojeve

Hegel Felsefesine Giriş Sözleri ve Alıntıları

Hegel Felsefesine Giriş sözleri ve alıntılarını, Hegel Felsefesine Giriş kitap alıntılarını, Hegel Felsefesine Giriş en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Bu mutsuzluktan kendini kurtarmasi ve Doyuma, yani varlığının gerçekleştirilmiş tamligina ( doluluğuna) ulaşması için Insanin, önce, ötedunya fikrini bir yana birakmasi gereklidir. Insan, hakiki ve benzersiz gerçekliğinin bu dünyada ve bu dünya icin özgürce gerçekleştirdiği eylemi olduğunu kabullenmelidir; doğduğu, yaşadığı ve öldüğü ve yetkinligini elde edebileceği Dünyadaki etkin varoluşunun dışında bir hiç olduğunu kavramalıdır. Ve insan, bunu kavramistir sonunda. Ve bunu kavrayarak da, mutsuz Bilinçte doruğuna ulaşan Kendininbilicinin Insani olmaktan çıkıp, Hegel'e göre, "dini olmayan" Akıl ( Vernunft) Insanı haline gelmistir.
Sayfa 21 - Yapi Kredi YayınlarıKitabı okuyor
Reklam
Dindar insan aslında kendinden söz ederken, bir Tanrıdan söz ettiğini sanır.
Zekasını beğendiğin biɾinin göɾüntüsünü meɾak etme Zekasını kullanmayan biɾinin ise göɾüntüsünden etkilenme !
[...] bu dünyasız ve bu dünya dışında insan, bir hiçtir.
Hegel, "insanın hakikî varlığı, onun eylemidir" der. Demek ki eylemde bulunmamak, hakikî insansal varlık olarak var olmamak demektir.
Sayfa 60
Reklam
Dinin ve dolayisiyla mutsuzluğun temelinde yer alan ikiciligin kaynağı, çifte bir kaynaktir. Bir yandan bireysel ölümsüzlük isteğidir ve ölümden duyulan kölece ve kölelestirici korkudur bu.
Sayfa 19 - Yapi Kredi YayınlarıKitabı okuyor
Parmenides, Varlık vardır ve Hiçlik yoktur derken haklıydı, ama Hiçlik ile Varlık arasında bir "farklılık" olduğunu ve bu farklılığın da, tıpkı Varlık gibi, bir bakı­ma var olduğunu eklemeyi unutmuştu; bu olmasaydı, yani Varlık ile Hiçlik ara­sında farklılık olmasaydı, Varlığın kendisi de olmayacaktı.
Sayfa 218Kitabı okudu
İnsan, özce ve iradi olarak ölümlü olmasaydı özgür olamazdı. Özgürlük, verilmişin karşısında özerkliktir; yani, verilmiş olması bakımından verilmişi olumsuzlayabilmektir ve bir insan, varoluşun verilmiş herhangi bir koşulunun boyunduruğundan ancak ölümle kurtulabilir.
Ortaya çıkış halindeki insan, hiçbir zaman tastamam insan değildir; her zaman ve özsel olarak ve zorunlu olarak ya Efendi ya da Köledir.
Reklam
Uçağı icat ederek İnsanın, onu kanatsız yaratan Doğanın "hatasını" düzelttiğ| söylenebilir. Ama bu, bir mecazdan başka şey değildir ve bunu söylemek, Doğayı insan biçimine sokmaktır. Ancak, dilin (Logos) olduğu yerde hata ve dolayısıyla hakikat vardır.
Sayfa 182Kitabı okudu
Sadece insan, ortadan kalkmak zorunda kalmadan kendisi­ni aldatabilir: varoluşanın zemini üzerinde kendisini aldatarak varoluşmaya devam edebilir; hatasını yaşayabilir ya da hatası içinde yaşayabilir ve kendi varlıklarında hiçbir şey olmayan hata ve yanlış, insanda gerçek haline gelebilir. Ve yukarda sözü­nü ettiğimiz deneyim, geçmiş olan saat on ikinin hiçliğinin, yazılmış hatalı bir cümle olarak, on ikiyi beş geçenin gerçek şimdi'sinde, gerçek olarak nasıl bulunabildiğini gösterir bize.
Sayfa 181Kitabı okudu
İnsan, sonluluğunun ve dolayısıyla ölümünün bilincine vararak kendisinin bilincini edinebilir ancak. Çünkü İnsan, sonludur ve ölümlüdür.
267 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.