Hz. Muhammed ve Kuran sözleri ve alıntılarını, Hz. Muhammed ve Kuran kitap alıntılarını, Hz. Muhammed ve Kuran en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Ruh sözcüğü, Arap dilinde, râhe kökünden türetilmiştir. Râhe ise, anlamsal olarak nefes alıp vermeyi ya da soluklanmayı ifade etmektedir. Öte yandan aynı kökten türetilen rîh ise, rüzgâr, koku, üfürük vb. anlamlara gelmektedir. Bu durum, ruh kavramının üfürük, soluk ya da nefesten türetildiğini ve idealize edildiğini düşündürmektedir. Nitekim Kur’an'da da “ruhum dan üfürdüm” (Sad 72) kavramsallaştırması yer almaktadır. Ölüyle canlı arasındaki en temel fark, birinin nefes alıp vermesi, diğerinin ise nefes alıp vermemesidir. Bu durumun, ölümle ilk karşılaşan insanlar arasında gözlenmesi ve ruhun, yani nefes alışverişlerinin gittiğinin belirtilmesi, dilin adlandırma, şeyleştirme, nesneleştirme özelliğinin de yardımıyla tarihsel süreç içerisinde, ruhun bedenden ayrı bir varlığının bulunduğu fikrine yol açmışa benzemektedir.
Kadın haklarının çok sınırlı olduğu bir toplumda, bu sınırları zorlayarak kısmi de olsa, dönemi açısından kadına hak vermeye kalkışmış birisini ve öğretisini, kadın haklarına engel olarak sunmak, ona yapılmış bir haksızlık değil midir?
Kuran ve hadislerde sunulan cennet öte dünya betimi, oldukça maddidir ve Hicaz bölgesi Araplarının üretim biçimlerinden de izler taşıyan bilişsel ve estetik düzeyleriyle yakından ilişkilidir.
Kuran'ın bir defada, topluca değil de, oluştuğu dönemde yaşanan siyasal-toplumsal-tarihsel olaylara bağlı olarak, söz konusu olaylarla ilişki içerisinde, parça parça nüzûlundan kuşkulanan İslam öncesi Arapların. “Kuran bir defada indirilmeli değil miydi”, itirazlarına, “biz onunla senin kalbini sağlamlaştırmak için bu şekilde (parça parça indirdik) ve belli bir düzene bağlı olarak ağır ağır okuduk”022’ yanıtını veren Kuran’ın tavrının etkisi yadsınamaz. Bu durum bile, Kuran’ın oluşum bağlamına, dönemin Araplarının itirazları gereği gönderme yapması anlamına gelmektedir.