Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Modern Düşüncede Temel Tartışmalar

İnsanı Yeniden Düşünmek

Kolektif

İnsanı Yeniden Düşünmek Sözleri ve Alıntıları

İnsanı Yeniden Düşünmek sözleri ve alıntılarını, İnsanı Yeniden Düşünmek kitap alıntılarını, İnsanı Yeniden Düşünmek en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Rousseau'ya göre insan düşünmeye başlamadan önce hissetmeye başlar.
İlem yayınları
Rousseau
Uygar insan, insanı inceleyebilecek araçlara sahipken onu tanımaktan çok uzaktır.
Reklam
İnsanın insan olarak var olması bir diğer insan tarafından hissedilmesiyle ortaya çıkar.
Sayfa 65 - İlem
Tam Bir İngiliz Kurnazlığı
İnsanın doğal düzeni anlama yetisi olan akıl, tanrı tarafından bahşedildiği için aynı zamanda aklını kullanarak geliştirdiği sistemler de tanrının isteğine uygundur. John Locke
John Locke
Yerliler, tabiattan edindikleri madenler üzerinde bir medeni insan gibi mülkiyet hakkı iddia edemezler.
Reklam
Adorno ve Horkeimer' in
Aydınlanma aklının doğanın bir tahakküm nesnesi kılınması suretiyle insanlığı sürüklediği kaostan söz ederler. Aynı zamanda insanlığı mitlerden arındırmak üzere kendisini konumlandıran Aydınlanma aklının kendisinin yeni bir mite dönüştüğünü ve bunun kültürel ve siyasi yıkımlara yol açtığını anlatırlar.
Sayfa 176Kitabı okudu
Tarihsel İlerleme Tarihin İçinde Yada Dışında Olmak
" Locke , İngiliz halkını gayrımeşru bir şekilde köleleştirmeye çalışan Stuartları redderken kullandığı argümanları Afro - Amerikan köleliğine uygulamaz. Zira ona göre Siyah Afrikalılar henüz yeterince medenileşmemiştir. Dolayısıyla doğal haklar teorisi onlara uygulanmaz.
“Batı Avrupa’da Kopernik’le başlayan kozmolojik devrim, insanı, evrenin merkezi/efendisi konumundan indirip herhangi bir galakside yaşayan sıradan bir varlığa dönüştürmüş, Darwin’le başlayan biyolojik devrim, insanı, dünyanın efendisi konumundan indirip olağan bir canlıya çevirmiş, Freud aklın arkasındaki akıl dışının krallığına işaret ederek insanın kendisinin bile efendisi olamayacağını iddia etmiş, çağdaş sinirbilim alanındaki gelişmeler, insanın varlığının diğer doğa olaylarının karmaşık bir uzanımı olduğunu ima etmiştir. Modernleşme süreci ve Aydınlanma sonrası bilimde meydana gelen büyük atılımlar, insanın ayrıcalığı, biricikliği ve üstünlüğü fikirlerini sarsmıştır.” Esra Kartal Soysal
Sayfa 317Kitabı okudu
Allah' ın Bilinçli İnsan Davranışlarına İlişkin Fiili Bılgisi
" İnsan gerçeğin kalbine ve zihnine girmesine engel olamaz. Fakat o, onu inkar etme ve üstünü örtme imkanına sahiptir. Bu yüzden inkârcıya , gerçeği örten anlamında kâfir denmiştir." Sâmir İslambuli
Reklam
Ufuktaki Posthümanizm
Teknolojiyi kendisine uygulayıp insan-sonrası olmak, "insanlık koşulu"nun daha az arzu edilen yönlerini tanımlayan sınırlamaların aşıldığı anlamına gelir.
Sayfa 343Kitabı okudu
Tarih bize göstermiştir ki çıkar ilişkilerine bağlı olarak geçerli olanın, gerçek olanın yerine ikame edilme tehlikesi hep var olagelmiştir. Ş. Ali Düzgün
Sayfa 283Kitabı okudu
Homo economicus hem kapitalist sistemin işleyişine uygun teknik araçlar üretecek hem de iktisadın Ortodoksisini belirleyen evrensel bir insan tanımı sunacaktır.
Sayfa 104Kitabı okudu
Nihilizmin, adeta bir varlık ve değer çoğalması olarak tecrübe edildiği çağımızda, televizyon ve sinemanın devrim niteligindeki zuhuruyla birlikte, simülasyon dünyasına maruz kalan belleklerin, etkileme-etkilenme diyalektiğinin bir parçası hâline gelmek suretiyle, varlık ve değerlerini bir yandan parçalayıp diğer yandan da çoğaltmaya başladıkları söylenebilir. İnsan, soğutulmak suretiyle içine çekildiği simülasyon dünyasında, eşzamanlı olarak herkes olabildiği gibi aynı zamanda hiç kimsedir de. Her değere eşit mesafede konumlanmış varlığıyla insan, kitle içerisinde anonim bir kendilik hâlini almış ve gri alana çekilivermiştir tüm varlığıyla. Varoluşsal hiçbir bedel ödemeden elde ettiği hazları, acıları, aşkları, hüzünleri ve daha envai türden duyguları vardır simülasyon içinde insanın. Birbirinden bütünüyle farklı duyguları fasılasız bir biçimde yaşayabilmenin imkânı ise yalnızca gerekli maddi karşılığın ödenmesinden geçmektedir. Tam da istediği her şeye sahip olduğunu, her şeyi anlayıp hakikati elde ettiğini düşündüğü an, yitirivermiştir varlık ve değerlerini insan. Ziyadesiyle etkili görüntü ve duyguya öylesine maruz kalmıştır ki insan; duygularını ve varlığına yabancılaştıgı yerde, nihayetinde varlık ve değerlerine olan inancını da yitirivermiştir.
İnsanın Geleceği Transhümanizm
Bir anlamda teknoloji, onu kullananlara yani uygulandıkları kişilere dönüşür. İnsan geliştirme teknolojilerinin amacı, dünyayı değiştirmekten ziyade insana kendisini değiştirme imkânını sunmaktır. Teknoloji, insanı bir parçaya dönüştürüp kendi ürününe dönüştürür. Bedenler, beyinler de istendiğinde değiştirilebilecek 'şeylere' dönüşürler. Böylece klasik özne ve nesne arasında çizilen sınırlar bulanıklaşır.( Cole_ Turner)
Sayfa 339Kitabı okudu
73 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.