İslam'ın Siyasal Dili

Bernard Lewis
Kitabın Konusu:
176 sayfa
Reklam

Yorumlar ve İncelemeler

224 syf.
10/10 puan verdi
·
3 günde okudu
İslam'ın Siyasal Söylemi
Son aylarda okuduğun en iyi kitaptı. Akıp giden, hemen hemen her sayfasında yeni bir şeyler öğrendiğin bir kitap oldu. Belli bir zaman sonra tekrar okumam gerekiyor. Bernard Lewis'in İran Devrimi'nden sonra verdiği derslerden oluşmuş bir kitap. Çoğunlukla kelimelerin anlamsal bakımdan gerek Avrupa'da gerekse İslam'da nasıl kullanıldığı ele alınıyor. İşlenen konular bir dönem içinde değil; İslam'ın doğuşundan günümüze (yani İran Devrimi'ne) kadar gelişi işlenmiş. Hilafet'in ne olduğu, nasıl algılanıp kullanıldığı işlenen konulardan biri. Bir diğer konu ise yönetenler nasıl yönetti, yönetilenler ise nasıl yönetildi... Cihad'ın Avrupalı bir yazar tarafından ele alınan bölüme ise bir hayli güzel. Satırlarda yazar, cihadın Avrupalılar tarafından yanlış anlaşıldığını güzel bir şekilde işlemiş. İşlenen başka bir konu ise "itaat". Halkın kime, nasıl ve neden itaat etmesi gerektiģi, itaat edilmeme nedenleri ve sonuçları, dönemsel olarak hukukçular tarafından nasıl yorumlandığı güzel bir şekilde ele alınmış. Buraya yazmakta yetersiz kaldığım nice bilgilerle dolu bir kitap...
İslam'ın Siyasal Söylemi
İslam'ın Siyasal SöylemiBernard Lewis · Kronik Kitap · 2021162 okunma
224 syf.
·
Puan vermedi
İslam’ın Siyasal Söylemi
Üç kez dünya klasiği okumaya yönelmem ve üçünü de yarım bırakmam üzerine en azından denedim deyip Bernard Lewis’e hızlı bir geçiş yaptım. Lewis, İslam’ın siyasi dilemmalarını çok iyi dile getirebilen bir yazar. Kendisine tuhaf bir saygı duyuyorum. Tarihçi yönünü çok seviyorum. Lafı dolandırmadan sanki karşımda tane tane anlatıyormuş gibi yazmasını da. İslam’a ve Ortadoğu’ya, Avrupalı gibi bakmayan yönünü de. Fakat bu kitapta tarihçiliği yanında filolog yönünün de ne kadar güçlü olduğunu gördüm. İslam’ın Siyasal Söylemi’nde kelimeleri kıyaslayarak, devletlerin siyasal karakterlerini ortaya koymuş. Ne de iyi yapmış. Arapça ve Farsça kelimelere bu kadar aşina olup, dilimize bu kadar nüfuz etmesine biraz bozulurak okumuş olsam da kitap ilk üçüme kolayca girebildi. İslam ülkelerinin siyasal karakterleri en ince ayrıntısına kadar anlatılmış. Ve genellikle de Halil İnalcık’a başvurulmuş ki başka bir sevdiğim yönü de bu oldu. İslam ülkelerindeki hukuk, diplomasi, savaş, barış ve yönetim hususlarının tüm geçmişiyle ortaya konulduğu bir kitap. İyi ki Bernard Lewis var da Ortadoğu’nun her açıdan karışık yapısını kolayca anlayabiliyoruz.
İslam'ın Siyasal Söylemi
İslam'ın Siyasal SöylemiBernard Lewis · Kronik Kitap · 2021162 okunma
224 syf.
·
Puan vermedi
·
95 günde okudu
Bernard Lewis'in "İslam'ın Siyasal Söylemi" adlı kitabı, İslam'ın siyasal geçmişi ve İslam dünyasındaki siyasi oluşumların yetiştiricilerinin ele alan önemli bir çalışmadır. Kitap, İslam'ın siyasal ideolojilerini anlamak isteyen herkes için çok değerli bir kaynak olabilir. Özellikle benim alanım Siyasal İslam olduğu
İslam'ın Siyasal Söylemi
İslam'ın Siyasal SöylemiBernard Lewis · Kronik Kitap · 2021162 okunma
224 syf.
8/10 puan verdi
·
Beğendi
·
12 günde okudu
İslâm'ın Siyasal Pratiği?
Büyük Orta Doğu uzmanı ve bana göre hem garbın hem şarkın büyük ve renkli entelektüeli B. Lewis, İslâm'ın siyasi olarak ne mesajlar verdiğini bizlere aktardığı işbu kitabına ilk olarak kavramları açıklayarak başlamış. Son derece makul bir girizgâhtan sonra İslâm dinine mensup olanların dahi pek yabancılık duyacağı veyahut da en azından
İslam'ın Siyasal Söylemi
İslam'ın Siyasal SöylemiBernard Lewis · Kronik Kitap · 2021162 okunma
224 syf.
·
Puan vermedi
İslamın ortaya çıkışı ve daha sonraki siyasi söylemlerinin derlendiği bu kitabı okumak, İslamın siyasi serüvenini anlamamız açısından önemlidir . Ayrıca kitap tek cilt ve okuması kolay . Pek çok yerinde günlük dilde kullandığımız kelimelerin etimolojik kökenine inilmekte . Öte yandan ilginç ve dramatik hikaye ve olaylarla kitap okuyucuyu sıkmamakta . Kitabın eleştirilecek pek bir tarafı yok . Kitap bir yabancı yazar tarafından yazılmasına rağmen objektiflerini yitirmemiş . İlla eleştirecek olursak kitabın sosyolojik atıfları eksik . Halkların tepkisini göstermeyişi beni hayal kırıklığına uğrattı.
İslam'ın Siyasal Söylemi
İslam'ın Siyasal SöylemiBernard Lewis · Kronik Kitap · 2021162 okunma
240 syf.
·
Puan vermedi
·
Beğendi
·
5 günde okudu
"İslam siyasal düşüncesi ve İslam'ın devlet anlayışı konusunda çok yaygın iki temel yanılgı vardır. Bunların birisi İslam siyasal düşüncesinin ve devlet anlayışının teokratik olduğudur. Diğeri ise despotça, hatta diktacı olduğudur. Bu düşünceler bir yanlış anlamadan kaynaklanmaktadır. İslam devletinin teokratik olduğu ya da olmadığı sorunu kendi başına anlamı olmayan semantik bir sorudur, yanıtı teokrasinin tanımına göre değişebilir. Eğer teokrasi diye tapınağın yönettiği bir devleti kastediyorsak yani ruhbanın yönettiği bir devletse İslam'ın böyle bir devleti düşünmediği son günlere gelinceye kadar da böyle bir teokrasiye yönelmediği açıktır."
İslam'ın Siyasal Söylemi
İslam'ın Siyasal SöylemiBernard Lewis · Phoenix Yayınevi · 2007162 okunma
224 syf.
·
Puan vermedi
İslam'ın Siyasal Söylemi
İslam'ın Siyasal Söylemi
Bernard Lewis
Bernard Lewis
Cihat, İslam’ın temel kavramlarından biridir ve genellikle "mücadele" veya "gayret" olarak tanımlanır. Ancak bu kavram, tarihsel ve kültürel bağlamda farklı anlamlar kazanmıştır. İslam’a göre cihat, hem içsel bir mücadele olan nefsin terbiye edilmesi hem de dışsal düşmanlara karşı savunma anlamına gelir.
İslam'ın Siyasal Söylemi
İslam'ın Siyasal SöylemiBernard Lewis · Kronik Kitap · 2021162 okunma

Yazar Hakkında

Bernard Lewis
Bernard LewisYazar · 31 kitap
Bernard Lewis (d. 31 Mayıs 1916, Londra, İngiltere), İngiliz asıllı ABD'li tarihçidir. Princeton Üniversitesi'nde profesördür. İslam tarihi ve İslam-Batı ilişkisi hakkında uzmanlaşmıştır. Ortadoğu hakkında uzmanlaşmış batılı uzmanlar arasında en çok okunan yazarlardandır. Yahudi kökenlidir ve George W. Bush'un danışmanlığını yapmıştır. Lewis, 1993 yılında Le Monde gazetesine verdiği bir demeçte 1915 yılında Ermenilerin Osmanlılar tarafından öldürülmesinin bir "soykırım" olmadığını, "savaşın bir yan ürünü" olduğunu söylemişti.Paris’te bir mahkeme bunu Ermeni soykırımının inkarı olarak kabul etmiş ve tarihçiyi sembolik olarak 1 Frank para cezasına çarptırmıştı. Londra Üniversitesi'nde eğitim gördü; yüksek lisansını Ortadoğu Tarihi yoğunluklu olmak üzere Tarih konusunda, doktorasınıysa İslam Tarihi konusunda yaptı. Paris Üniversitesi'ndeki araştırmaları sırasında Türkçe öğrendi. 1938 yılında ders vermeye başladı. 1974'e kadar Londra Üniversitesi'nde, 1974-1986 arasındaysa Princeton Üniversitesi'nde hocalık yaptı. 1998 yılında Atatürk Barış Ödülü'nü aldı. Araştırma alanları Ortaçağ İslam Dünyası, günümüz Ortadoğusu ve Osmanlı Devleti'dir. Başlıca Yapıtları: The Arabs in History (1950); The Emergence of Modern Turkey (1961); The Assassins (1967); The Muslim Discovery of Europe (1982); The Political Language of Islam (1988); Race and Slavery in the Middle East: an Historical Enquiry (1990); Islam and the West (1993); Islam in History (1993); The Shaping of the Modern Middle East (1994); Cultures in Conflict (1994); The Middle East: A Brief History of the Last 2,000 Years (1995); The Future of the Middle East (1997); The Multiple Identities of the Middle East (1998); A Middle East Mosaic: Fragments of life, letters and history (2000). Türkçede yayımlanmış yapıtları: Modern Türkiye'nin Doğuşu (1988), İslam'ın Siyasal Söylemi (1993), Ortadoğu: Hıristiyanlığın Doğuşundan Günümüze 2000 Yıllık Tarihi (1996), İslam Dünyasında Yahudiler (1996), Müslümanların Avrupa'yı Keşfi (1997), Çatışan Kültürler - Keşifler Çağında Hıristiyanlar, Müslümanlar, Yahudiler (1999), Ortadoğu'nun Çoklu Kimliği (2000), Tarihte Araplar (2000), Alamut Kalesi ve Hasan El Sabbah(2012). 1998 yılında Atatürk Uluslararası Barış Ödülü'ne layık görüldü. 1915 Ermeni tehciri hakkında sonuçları Lewis, Ermenilerin bağımsızlık hareketlerinin diğer azınlıkların bağımsızlık hareketleriyle karşılaştırıldığında Osmanli devleti için en ciddi tehdit olduğunu bildiriyor. Lewis'e göre, Türkler, fethettikleri Sırp, Bulgar, Arnavut ve Rum ülkelerinden isteksiz de olsa vazgeçebiliyorlardı çünkü sonuçta uzak olan illerden vazgeçiyorlardı ve devletin sınırlarını "kendi evlerine" yaklaştırıyorlardı. Ermeniler ise, Türklerin anavatanlarının üzerinde yaşıyorlardı. Bu topraklardan vazgeçmek, devleti küçültmek ile değil, devletin parçalanması ile eşanlamlıydı. Lewis, bu satırları 1966 tarihli The Emergence of Modern Turkey (Modern Türkiye'nin doğuşu) adlı kitabının eski basımında yazıyordu. Lewis, daha sonra fikir değiştirdi. Aynı kitabın 2002 seneli basımında son cümleyi değiştirdi: kitapta "holokost" yerine "slaughter" (kırım, katliam) ve "1,5 milyon ermeni ölümü" yerine "1 milyondan fazla Ermeni ve bilinmeyen sayıda Türk öldü" yazıyor. 1993 senesinde fransız Le Monde gazetesine verdiği röportajda, aynı vatan için iki halk arasında süren kavganın soykırım ile bittiğinin kuşkulu olduğunu söylemişti. Lewis, Ermenileri yok etmek için bir plan olmadığını, Osmanlı belgelerinin ermenileri kovmak / zorunlu yer değiştirmek (expulsion) niyetini ispatladığını ancak kökten yok etmek (extermination) niyetini ispatlamadığını söyledi. 1 Ocak 1994'te, Osmanlı hükümetinin Ermenileri yok etme niyeti olduğuna dair güvenilir kaynaktan hiç bir delil yok, dedi. Daha sonra, 2002 senesinde The Emergence of Modern Turkey kitabının, yukarıda sözü edilen cümle değişimini gerçekleştirdi. 19 Mayıs 2018 tarihinde Voorhees, N.J. yaşadığı huzurevinde 101 yaşında öldü.
30 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.