Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Kadın ve Tasavvuf

Kolektif

Kadın ve Tasavvuf Gönderileri

Kadın ve Tasavvuf kitaplarını, Kadın ve Tasavvuf sözleri ve alıntılarını, Kadın ve Tasavvuf yazarlarını, Kadın ve Tasavvuf yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Eğer Yaradan erkek ve kadn kutuplarda görünüp kendinden kendine aşık olmasaydı, onu nasıl tanıyıp idrak edebilirdik?
insan sâdece ister ama asl murad eden Allah'tr.
Reklam
Kadın ya da erkek edep ehli değilse, her yaradılmışta Allâh'ın tecellisini idrakten âcizse ne mutlu olur, ne de mutlu eder.
Sayfa 4
Analık cennetleri oluşturma kabiliyetidir ki, dünya, analık vasfıyla cenneti bulmak için tek fırsattır. Peygamber ''Cennet anaların ayakları altındadır''' derken anneliğin değerini bu yüce hadîsiyle vurgulamıştır. Hz.Mevlânâ Mesnevi'At (6. cilt, 3257) "Anaya karşı minnet tabiidir çünkü o Allah'n şefkatiyle ilhamlanmıştır'' der. Analık, Allah'ın Peygamberdeki tecellisi olan rahim sıfatıyla da anlatılır. Bu bakış açısından Bursevi Hazretleri Peygamber'in ümmi oluşunu açıklarken üm (ana/den geldiini ve bütün yaratımların anasının o Sultan olduğunu söyler. Divan- Kebir'de (2237) "Peygamberlerin gazabı anaların kızgınlığı gibidir.Öyle bir kızgınlıktır ki o sevimli çocuk için bilim ile doludur'' der. Hz.Mevlânâ'ya göre mürşitte tecelli eden de analıktır. Mürşitler farklı değildir. Her öğretmenin sütü aynıdır ama çocuk sütü, kendi annesinden emmeyi sever ve ister. Süt, o mürşidin ilminden akseden Allahın manasıdır; kevser şarabıdır.Emzirme,manevi yakınlığı anlatır. Mesnevi, Hz.Musanın annesini mürşit olarak tarif ederken annelik vasfını, evladın irşad eden insan- ı kâmil olarak tasvir eder. Gene Mesnevi, "Aşkın ızdırabına hâmile olmayan, dişi nefistir, er olan nefis değildir'' der.
·
Puan vermedi
Kitap Samiha Ayverdi'nin doğumunun 100. Sene-i Devriyesi hatırası için düzenlenen Kadın ve Tasavvuf konulu sempozyumunda sunulan makalelerden oluşmaktadır. Merak edip okumak istedim ama çok fazla günlük dilde olmadığı için zorlandım açıkçası. Bilmediğim bir çok kelime içerdiği için anlam akışı sağlayamadım o yüzden yarım bıraktım. İyi okumalar
Kadın ve Tasavvuf
Kadın ve TasavvufKolektif · Nefes Yayınları · 20249 okunma
Muhyiddin İbn Arabi (k.s.)
"Üzerinde bir başkasının hakkı olan her Allah kulu, kulluğunda bu hak nisbetinde eksik kalır."
Sayfa 196 - Nefes YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Hasan el-Basrî
"Bu dünyanın tüm çekiciliklerine dikkat et. Bir yılan gibi dokunuşta yumuşak, ama zehri öldürücüdür. Onda bir zevk buldun ise, hemen terk et, çünkü, ondan çok azı, sana yol arkadaşlığı edecektir. Dünyanın hali birdenbire değişir. Sen, değişene, kalıcı olmayana, sana sadık yoldaşlık etmeyene sakın kalbini bağlama."
Sayfa 194 - Nefes YayınlarıKitabı okudu
Safiye Erol
"Sabır, pasif bir tahammül değil, müslümanlığın etik değerlerinden kopan aktif bir nurdur."
Sayfa 166 - Nefes YayınlarıKitabı okudu
Kenan Rifai
"Bir kötü itiyadı* sökmek, sıra dağları devirmekten daha güçtür." *Alışkanlık
Sayfa 165 - Nefes YayınlarıKitabı okudu
Rabia Christine Brodbeck
"Bugün dünya evrensel bir sabahın seherinde. Yaşanan acılar evrensel boyutlara ulaşmış durumda. Gezegenin her tarafına hâkim tahrip edici güçler bizi dehşete sevkediyor. İnsanoğlu Cemâlullah'tan {ilahi güzellikten} mahrum kaldı. Allah bizlerden, kendimizle barışıklığımızı, güveni, emâneti, huzuru çekip aldı. Tüm karanlık hadiselerle beraber bir acziyet hissi dünyanın bütününe yayılıyor. Onun için zamanımızda bir aciliyet, ağlayan bir ihtiyaç var. İnsanlık hâkikâtin ve tecrübenin şiddetli gereksinimi içerisinde, ilahi merhametin susuzluğu ile muzdarip; çünkü O'ndan çok tehlikeli bir şekilde uzaklaştık."
Sayfa 83 - Nefes YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Rabia Christine Brodbeck
Tevhit kâinattaki en büyük güçtür. Herşeyi bir arada tutan birlik nurudur. Birlik yoluyla kendi varlığımızın aydınlanmasına ulaşırız. Bu müminin en yüksek gâyesidir. Bencillik yok olduğunda birlik doğacaktır. Kâinatı bir arada tutan saf diğergamlıktır. Ancak diğergamlık kâinatı aydınlatabilir. Birlik mânevi eğitimin en üst biçimidir; en mükemmel derstir."
Sayfa 81 - Nefes YayınlarıKitabı okudu
Rabia Christine Brodbeck
"Manevi gelişme, itaatte mükemmellik demek değildir.Onun anlamı aşkın mükemmelliğidir. ... Eğer insan kendi beşeri tabiatını son raddesine kadar yaşarsa Hazreti İnsan, yâni İnsan-ı Kâmil olur."
Sayfa 80 - Nefes YayınlarıKitabı okudu
32 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.