Le Cid, Arapçada; ağa, bey, ileri gelen, paşa, unvanlarına denk gelen “seyyid” sözcüğünün Fransızcalaştırılması sonucunda oluşan bir sözcük.Sahnelendiğinde büyük ilgi toplayan oyun, Pierre Corneille ile rakip yazarlar Mairet ve Georges de Scudery arasında kuramsal tartışmalara neden olur.Klasik trajedi/komedi ayrımına karşı, trajikomedi olarak sunulur.
Aristoteles’in trajedinin nasıl bir sanat türü olduğunu tanımlamaya çalıştığı Poetika kitabının yanlış anlaşılması nedeniyle Üç Birlik Kuralı’na ( zaman birliği, mekân birliği, eylem birliği) uymadığı düşünülen Le Cid polemiklere neden olur.
Richelieu, yeni kurulan Academie Française’in bu konuda karar vermesini ister.Academie Française oyunu estetik açıdan başarılı bulsa da tiyatro tekniği ve ahlâki açıdan kusurlu bulur.Le Cid’in sahnelenmesi yasaklanır.
5 perdeden oluşan Le Cid’in ana izleği aşk, nefret ve intikam.