Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Materyalizm ve Ampiryokritisizm

Vladimir İlyiç Lenin

Materyalizm ve Ampiryokritisizm Sözleri ve Alıntıları

Materyalizm ve Ampiryokritisizm sözleri ve alıntılarını, Materyalizm ve Ampiryokritisizm kitap alıntılarını, Materyalizm ve Ampiryokritisizm en etkileyici cümleleri ve paragragları 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Enerjinin dönüşümü doğa bilimleri tarafından insanın zihninden ve insanlığın deneyinden bağımsız bir nesnel süreç olarak değerlendirilir; yani enerji dönüşümü, materyalist bir biçimde değerlendirilir. Birçok olayda, hatta olasılıkla,olayların çok büyük bir çoğunluğunda,Ostıvald, kendisi de enerji sözünden maddi hareketi anlar.
Sayfa 597
Doğa bilimleri, çeşitli renk duyumlarını, insanın ağtabakasının dışında, insanın dışında ve ondan bağımsız olarak varolan ışıkdalgalarının çeşitli uzunlukta oluşuyla açıklarlar. işte materyalist anlayış budur: madde, duyu örgenlerimiz üzerinde etki yaparak duyumu meydana getirir. Duyum, beyne, sinirlere, ağtabakaya vb., yani belirli birbiçimde örgenlenmiş maddeye bağlıdır. Maddenin varlığı, duyumlara bağlı değildir. Madde en başta gelir. Duyarlık, düşünme, bilinç, belli bir biçimde örgenlenmiş maddeninen yüksek ürünleridirler. Genellikle materyalizmin ve özel olarak da Marks-Engels’in görüşleri bunlardır. Mach ve Avenarius, teorilerini, öznel idealizmi “tekyanlılık”tan kurtararak, sözümona, ruhsalolanın ağtabakaya, sinirlere vb. bağımlı olduğuvarsayımım, ve fiziksel olanın insanorganizmasından bağımsız olduğuvarsayımını kabul ederek, “öğe” sözcüğüyle,gizlice materyalizm kaçakçılığı yapıyorlar.
Reklam
Her materyalist için olduğu gibi profesörce felsefeyle yolundan saptırılmamış her bilgin içinde, duyum, gerçekten de, bilinç ile dış dünyaarasındaki doğrudan ilişkidir; dış uyarma enerjisinin bilinç olgusuna dönüştürülmesidir.Bu dönüşüm, herbirimiz tarafından milyonlarcakere her yerde gözlemlenmiştir vegözlemlenmektedir. İdealist felsefeninbilgiççiliği (sofizmi), duyumu, bilinç ile dışdünya arasındaki bir bağ gibi değil,ancak, bilinci dış dünyadan ayıran bir bölme,bir duvar gibi kabul etmekten; duyuma uygun düşen dış olgunun bir imgesi değil de, ancak “varolan tek veri” olarak kabul etmekten ibarettir.
Engels, neden ve sonucun diyalektik anlayışını özel olarak vurgular: “Aynı biçimde, neden ve sonucun, ancak özel bir duruma uygulandıklarında geçerliği bulunan kavramlar olduklarını, ama bu özel durumu, dünyanın bütünü İle genel bağlantısı içinde düşünmeye başladığımız andan itibaren, bu kavramların, neden ve sonuçların sürekli olarak görev değiştirdikleri, şimdi ya da burada sonuç olanın, başka yerde ya da daha sonra neden,vice versa durumuna geldiği evrensel karşılıklıetki görünümü içinde birleştiklerini, birbirlerine dönüştüklerini de görürüz.”
38 öğeden 31 ile 38 arasındakiler gösteriliyor.