Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur

Bir Monolog

Nişantaşı Suare

İbrahim Yıldırım

Nişantaşı Suare Hakkında

Nişantaşı Suare konusu, istatistikler, fiyatları ve daha fazlası burada.
0/10
0 Kişi
2
Okunma
Beğeni
437
Görüntülenme

Hakkında

Her Cumartesi Rüya yılın en iyi romanları arasında gösterilen İbrahim Yıldırım'dan derin bir Nişantaşı yolculuğu... İbrahim Yıldırım, son romanında Nişantaşı'nın geçmişi ve bugünüyle hesaplaşıyor; okuru sürprizler ve çarpıcı öyküler eşliğinde kimi zaman hüzünlü kimi zaman neşeli bir yolculuğa çıkarıyor. Yolculuk bittiğinde, Nişantaşı'nı bilenlerin de bilmeyenlerin de algıları çok değişecek. Nişantaşı Suare, yalnızca kayıplara karışmış insanları, sokakları, evleri, "eski" Nişantaşı'nı anlatmıyor; geçmişle yüzleşmeye, "yeni" Nişantaşı ile ödeşmeye de çalışıyor... Bu yoğun ve tempolu anlatı, edebiyat tutkunları kadar Nişantaşı'nı merak edenlerin de ilgisini çekecek. "Nişantaşı'nı gezerken hareket noktam daima, semtinize adını veren simge oldu. Bu menzil taşından kimi zaman Valikonağı Caddesi'ni aşıp İngiliz Mektebi'ne doğru indim, kimi zaman da biraz yukarı çıkıp Rumeli Caddesi'ne açılan Baytar Ahmet Sokak'tan Ekmek Fabrikası Sokağı'na ve çok daha aşağılara yuvarlandım. En çok da bunu yaptım. Ama her defasında dönüp dolaşıp çocukluğumda tanıdığım insanların ve onların çağrıştırdıklarının etkisiyle taşın bulunduğu köşeye geldim [...] gözlerim gönül kırgınıydı, hiddetliydi, hatta oldukça şaşkındı. Zira Bayram'a bir hafta kala kendimi New Year's Carnival içinde buluvermiştim...." Nişantaşı Suare, 2011'de yayımladığımız romanı Her Cumartesi Rüya yılın en iyi romanları arasında gösterilen İbrahim Yıldırım'ın yazarlığında yeni bir menzil, yeni bir menzil taşı... (Tanıtım Bülteninden)
Tahmini Okuma Süresi: 5 sa. 20 dk.Sayfa Sayısı: 188Basım Tarihi: Ocak 2012Yayınevi: Doğan Kitap
ISBN: 9786050905298Ülke: TürkiyeDil: TürkçeFormat: Karton kapak
Reklam

Yazar Hakkında

İbrahim Yıldırım
İbrahim YıldırımYazar · 12 kitap
İbrahim Yıldırım 1950'de İstanbul'da dünyaya geldi. Ortaöğrenimini İstanbul Atatürk Erkek Lisesinde tamamladıktan sonra İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesine gitti. Bankacı olarak başladığı kariyerine, reklam sektöründe devam etti. 1978 yılından itibaren şiir, deneme ve öyküleri çeşitli dergilerde yayımlanmıştır. İlk öyküsü Oluşum'da, ilk şiiri Varlık'ta yayımlandı. 1980 yılında Abdi İpekçi Roman Yarışması'na katıldı, yapıtı övgüye değer bulundu. Uzun bir süre (1984-1988) Günümüzde Kitaplar dergisinde "Bir Zamanlar Bir Kitap"; Cumhuriyet Kitap ve Çerçeve'de "Sarı Yapraklı Kitaplar" başlıkları altında denemeler yazdı. Takma adla Gırgır dergisinde mizah öyküleri yayımladı. 1987 yılında "Bir Cinayetin Ekonomisi" adlı öykü kitabı yayımlandı. Hemen ardından önce Cengiz Öndersever, daha sonra da Metin Celal ve Ahmet Önel’le birlikte Yaşasın Edebiyat (1987-92, 4 sayı) öykü seçkisini çıkardı. 1997'de "Eylül'den Sonra" adını verdiği roman üçlemesini yazmaya başlayan Yıldırım, bu dönemin ilk ürünü olan "Kuşevi'nin Efendisi"ni 2000 yılında yayımladı. Bir yıl sonra üçlemenin ikinci romanı "Yaralı Kalmak" okura ulaştı. Üçlemenin üçüncü kitabı "Bıçkın ve Orta Halli" 2003'te yayımlandı. 2002 yılında, "Kaptan Gemide Kaçak Yolcu Var" adlı kitaba "Baudelaire Paradoksu" adlı öyküsüyle katılan İbrahim Yıldırım, çeşitli edebiyat dergilerinde deneme ve öyküler yayınlıyor. 2016 yılında "Dokuzuncu Haşmet" romanıyla Orhan Kemal Roman Armağanı ödülüne layık görüldü. “İbrahim Yıldırım, kullandığı imgesel dili, sözcük ve cümle yapıları, kavramlara yaptığı vurguları ile roman kahramanlarını duygusal iniş çıkışlarına, isyanlarına, öfkelerine, tutku ve sevinçlerine eşlik ettiriyor okuyucusunu. Kahramanlarının patolojik ruh halleri üzerinden zengin bir metafor ve imgelem dünyasına giriyoruz. Doğrusal bir zaman akışı izlemeyen hikâyelerde dönemler arasındaki geçişler, anımsamalar yoluyla geçmişle kurulan bağlar, ileride karşılaşılacak kimi olaylara ilişkin serpiştirilen ipuçları, kişilerin duygusal ve düşünsel değişimlerinin tasviri, kısacası kurgunun tamamı hiç aksamıyor.” (Ömer Türkeş) “İbrahim Yıldırım’ın öykülerinde olayların açıklıkla gözler önüne serilmesi yerine yankılarının anlatılması dikkat çekiyor. Yazar, bir duyguya kaynaklık eden olayı hiç anlatmadan o duyguyu duyumsatabiliyor. Okur, öykülerin herhangi bir anında anlatıcıların neler yapabileceğini kestiremediğinden çıkarımlara girişemiyor; öykülerin başarısı da galiba burada yatıyor. Sürekli kılık değiştirip okurla sohbeti sürdüren anlatıcı, öykülerin yazılış sürecini anlatmaktan da, izi sürülebilecek ipuçları vermekten de kaçınmıyor.” (Gökşen Buğra) Eserleri Bir Cinayetin Ekonomisi (1987) Kuşevi'nin Efendisi (2000) Yaralı Kalmak (2001) Bıçkın ve Orta Halli (2003) Hassas Ruhlar, Şikayetçi Aşklar (2004) Vatan Dersleri: Hal ve Zaman Mektupları (2006) Vatan Dersleri: Ölü Bir Zamana Ağıt (2008) Her Cumartesi Rüya (2011) Nişantaşı Suare (2012) Madam Samatya (2013) Dokuzuncu Haşmet (2015) Dünbatımı Defterleri (2021)