Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Fransız Devrimi'nden Büyük Savaş'a

Özel Hayatın Tarihi 4

Georges Duby

Özel Hayatın Tarihi 4 Gönderileri

Özel Hayatın Tarihi 4 kitaplarını, Özel Hayatın Tarihi 4 sözleri ve alıntılarını, Özel Hayatın Tarihi 4 yazarlarını, Özel Hayatın Tarihi 4 yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Sürekli bir kaygı nedeni olan kadın cinselliği, bu alanda en büyük rolü üstlenen Kilise tarafından denetlenir. Bütün bir Meryem toplumculuğu genç kızların bekaretlerini korumaya yönelik bir uygulama ve tapu ağı içine sarıp sarmalar.
Sayfa 289Kitabı okudu
Reklam
Piç bir rezalettir; bekaretini yiriten kızların, ihanetleri ortaya çıkan kadınların, düzenleri sarsılan ailelerin şerefini zedeler. Günahı gizlemek, onun çürümüş meyvesini yok etmek: Kadınların ve çevrelerinin başlıca kaygısı budur.
Sayfa 284Kitabı okudu
Piçlik öylesine ayıplanır ki, evlenmemiş anneler (veya zina yapmış anneler) bebeklerini öldürür veya çocuk düşürür, ya da ismi bilinmeyen kentlerin hastanelerindeki kadın doğum bölümlerinde doğurma ve çocuklarını terk etme yoluna başvurur.
Sayfa 283Kitabı okudu
Noel Baba'nın İsa Mesih'in doğumuyla hiç ilgisi yoktur ve Katolik Kilisesi uzun süre bu kişiliğe karşı çıkmıştır. Dindar kişiler, Noel gecesinde çocuklara armağanları Küçük İsa'nın getirdiğine inanır.
Sayfa 235Kitabı okudu
Noel çamı İskandinav ülkerinden gelmiştir. Otuz Yıl Savaşları sırasında (17. yüzyılın ilk yarısı) İsveçlilerin Almanya'ya taşıdığı bu gelenek, orada ancak 19. yüzyıl başında yaygınlaşmıştır.
Sayfa 228Kitabı okudu
Reklam
19. yüzyıl kurallarına göre bir hanım, locada oturmak koşuluyla, bir temsili tek başına izleyebilir. Buna karşılık balkonda veya orkestrada (salonun ön sıraları) bir koltuğa oturuyorsa, yanında kocası, kardeşi veya akrabası olan bir erkek bulunmalıdır.
Sayfa 221Kitabı okudu
Evin hanımı geleneksel olarak şöminenin sağına oturur. 1880'e doğru yeni bir moda gereğince salonun tam ortasında bir sandalyeye yerleşir. Kadınları, yaşlıları ve rahipleri karşılamak üzere ayağa kalkar, ama içeri bir erkek girdiğinde oturmaya devam eder. Çünkü kadınlar daha kalabalık da olsa, kabul günlerine erkekler de gelir.
Sayfa 219Kitabı okudu
Yurt ve yatılı okulların zorunlu olduğu bir çağ gelir. On beş ile on sekiz yaş arasındaki genç kızlar ahlak ve sosyete eğitimlerini tamamlamak, eş bulma salonlarında kendilerini çekici kılmaya yönelik "hoşa gitme sanatı"nı edinmek için buralara gider.
Sayfa 176Kitabı okudu
Kadınların konumunu "proleterlerin proleterleri" diyerek eleştiren Fourier, ilerlemenin anahtarının kadınların özgürleşmesi olduğu inancındaydı.
Sayfa 104Kitabı okudu
Reklam
Herhalde işi, karılarının ağzından kendilerine övgü düzmeye dek vardıran kocaların sayısı fazla değildir!
Para kazanmak için çalışan burjuva kadının dişi sayılamayacağı zaten yerleşmiş ve kabul gören bir fikirdi. Yoksulların çalışması konusunda ise ölçüler biraz farklıydı. Kadınlar, "doğal" kadın rollerinin uzantısı olmak koşuluyla, bir meslek sahibi olabilirdi.
19. yüzyıl ortasında ailesinin ihtiyaçlarını karşılayan koca ve kendisini evine adayan eşten oluşan burjuva ideali öylesine yaygınlaşmıştı ki, genel nüfus sayımında "ev kadınları" diye bir kategori belirlenmekle kalınmadı...
Erkeklik, bir erkeğin yakınlarının ihtiyaçlarını karşılama yeteneğine dayanıyordu; eşin ve kızlarının dişiliği ise onların bağımlılığı üzerine kuruluydu.
Aziz Pavlus, "Eşler, Tanrı'ya nasıl boyun eğiyorsanız, kocalarınıza da öyle itaat edin" diye yazmıştı: Kim buna karşı çıkmaya cesaret edebilirdi?
62 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.