"Ahlak ve din arasında doğal bir tansiyon vardır; çünkü insanları ahlaklı davranmaya itenin doğru olanı yapma isteği yerine, dinlerinin buyruğu olması tehlikesi mevcuttur. Bu tehlike iyi bir davranışın değerini yok eder. "
Gerçek Tanrı sevdalıları “Tanrım, Tanrım!” diyenler değil, Tanrı iradesine uygun davrananlar, onun rızasını iyi bir hayat tarzıyla arayanlar, Tanrı’nın beklediği gerçek saygıyı bu şekilde gösterenlerdir.
İnsan Doğasındaki Özgün İyilik Eğilimi (Yatkınlık-Prodisposition) Üzerine
Bu eğilimi işlev bakımından, insanın sabit karakteri ve yazgısı içindeki unsurlar olarak üç bölüme ayırmak yerinde olacaktır:
1- insanın yaşayan bir varlık olarak edindiği hayvan eğilimi;
2- İnsanın yaşayan, aynı zamanda rasyonel bir varlık olarak edindiği insanlık eğilimi;
3-İnsanın rasyonel, aynı zamanda mesul bir varlık olarak edindiği kişilik eğilimi.
İnsan yüreğinin doğal ama kötücül yöneliminin tamamen tersine çevrilmesi gerektiğini, tatlı intikam hissinin hoşgörüye, düşmanların nefretinin de ihsana dönüştürülmesinin lazım geldiğini...