Sanatta ve Edebiyatta Eleştiri kitaplarını, Sanatta ve Edebiyatta Eleştiri sözleri ve alıntılarını, Sanatta ve Edebiyatta Eleştiri yazarlarını, Sanatta ve Edebiyatta Eleştiri yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
.
Sanat, insanın fiziksel ve ruhsal varlığını ortaya koyar ancak hiçbir eserinde onun dikkatiyle ilgilenmez. Hiçbir şiir okuyucuya, hiçbir resim bakana, hiçbir senfoni seyirciye yönelik değildir.
.
.
.
Ben olmaktan başka hiçbir şeyin varlığını kabul edemeyiz. Sınırlanmışlık, Ben'in mat bir yansımasından ibaret değildir, gerçek bir Ben'dir; Ben olmayan değildir, bir karşı Ben'dir, bir Sen'dir.
Gerçekten gizemli bir sentezle mi karşı karşıyadır yoksa ilgilendiği şey yalnızca gelişigüzel biraraya gelmiş bir yığın mıdır...
Goethe, WA 2. cilt, s.72
"lrade, ... Ben'in kendi kendininin mutlak bir azami düzeye kadar çoğaltma ya da asgari bir düzeye kadar azaltma yetisidir; bu yeti serbest olduğu için, sınırları yoktur. Bu ilişki için çok net bir imge sunuyor: "Kendi içine geri dönmek, Ben'in üssünü artırmaktır; kendi içinde dışarıya çıkmak ise matematikte karekök almaktır.
Kitap, Walter Benjamin'in 1919'da Bern Üniversitesine sunduğu "Alman romantizminde sanat eleştirisi kavramı" konulu tezinden yola çıkılarak yazılmış kuramsal bir kitap. Haliyle dili teknik ve akademik bir dil, epeyce de ağır. Erken romantiklerde sanat eleştirisi asıl odak noktası. Bazı yerleri meraktan okudum. Bazı yerleri de atlama gereği duydum. En çok da akademisyenlerin yararlanacağını düşünüyorum. Herhangi bir okur için anlatımı zorlayıcı.
"Özbilginin dışında bilgi, yani nesne bilgisi nasıl mümkündür? Romantik düşünmenin ilkelerine göre, pratikte mümkün değildir. Özbilginin olmadığı yerde, zaten bilgi yoktur; özbilginin olduğu yerde de, özne-nesne bağlantısı kalkmıştır; yani nesne-bağlışalığı olmayan bir özne verilidir."