Şov ve Mahrem

9,3/10  (6 Oy) · 
16 okunma  · 
3 beğeni  · 
747 gösterim
Anlam dünyasının farklı uçlarında yer alan iki kavram, şov ve mahrem. Postmodern dönemde, "mahrem" olanın sınırları "şov" tarafından aşındırılıyor ve şov, mahremi esir alıyor. Kitle kültürünün içine sıkışmış insan, varolmanın yolunu "fark edilmekte" buldukça görüntülere sığınıyor. Kimlikler imajlar üzerinden inşa edilirken dini/ahlaki normların yerinin modanın lokomotifliğinde tüketim kriterleri alıyor. artık sokaklar sahne, insanlar oyuncu. Oyunu yazanlarsa "kamusal alanın mübarekleri" yani modacılar. Kutsalını kaybeden dünya, yeni kutsallar arayışında modacılara teslim oluyor. Mahremiyet sınırlarında kalması gerekenlerin teker teker "şov" malzemesine dönüştürüldüğüne bir dönemde Sosyolog Fatma Karabıyık Barbarosoğlu, çağımızın çelişkisi üzerine yazdı; Şov ve Mahrem.
(Arka Kapak)
  • Baskı Tarihi:
    Mart 2013
  • Sayfa Sayısı:
    202
  • ISBN:
    9789759963767
  • Yayınevi:
    Profil Yayıncılık
  • Kitabın Türü:

Kitaptan 1 Alıntı

Yaratıcı-insan ilişkisinin dikey konumunda, insan yapıp ettiği her eylemin görüldüğünü ve denetlendiğini bilir. Görülenler; yapılması gerekenler ve yapılmaması gerekenler kategorisine tabi tutulur ve kul, "mümin, münafık, günahkar, isyankar" isimlerinden birini alır. Postmodern dünyadaki görme ve görünme; yatay düzlemde, görme ve gösterme mekanizmasını elinde tutan imaj teknikleriyle gerçekleştirilir. Denetleyen-denetlenen ilişkisi tamamen değişir. Bu değerlendirme neticesinde alınan isimler, dini-ahlaki kategori dahilinde değildir artık. Ve görünmek, sadece estetik zevk kategorisinin planlanmasına tabidir. Böylece kişi herkesin gözünü diktiği dairenin içine girerek "in", ya da giremeyerek yani görünürlük ve fark edilirlik sınırının dışına itilerek "out" olur.

Şov ve Mahrem, Fatma Barbarosoğlu (Sayfa 15)Şov ve Mahrem, Fatma Barbarosoğlu (Sayfa 15)