Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Tarih Felsefesi - 1 Gönderileri

Tarih Felsefesi - 1 kitaplarını, Tarih Felsefesi - 1 sözleri ve alıntılarını, Tarih Felsefesi - 1 yazarlarını, Tarih Felsefesi - 1 yorumları ve incelemelerini 1000Kitap'ta bulabilirsiniz.
Dünya Tarihinde ancak bir Devret kurmuş olan halklar söz konusu edilebilir. Çünkü anlaşılmalıdır ki Devlet Özgürlüğün, e.d. saltık son Ereğin olgusallaşmasıdır, ve kendi uğruna varolur; ve yine anlaşılmalıdır ki, insan taşıdığı tüm değeri, tüm tinsel edimselliği yalnızca Devlet yoluyla taşır. Çünkü onun tinsel edimselliği bilen bir varlık olarak onun için özünün, Ussallığın nesnel olması, onun için nesnel, dolaysız varoluş taşımasıdır; ancak böylece bir bilinçtir, ancak böylece törede, tüzel ve törel Devlet yaşamındadır. Çünkü Gerçek olan evrensel ve öznel İstencin birliğidir; ve Evrensel ise Devlette yasalarda, evrensel ve ussal belirlenimlerdedir. Devlet yeryüzünde bulunduğu gibi tanrısal İdeadır. Böylece Dünya Tarihinin daha yakın belirlenimi içindeki nesnesidir ki, onda Özgürlük nesnelliğini kazanır ve bu nesnelliğin hazzında yaşar. Çünkü Yasa Tinin nesnelliğidir ve gerçekliği içindeki İstençtir; ve yalnızca yasaya boyun eğen İstenç özgürdür, çünkü onda kendi kendisine boyun eğer, kendi kendisindedir ve özgürdür.
düşüş insanın ilksiz-sonsuz mythosudur ki, insan tam olarak onun yoluyla insan olur.
Reklam
düşüş insanın ilksiz-sonsuz mythosudur ki, insan tam olarak onun yoluyla insan olur.
Deneyim Dünyanın Bilimi olmuştur; çünkü Deneyim bir yandan algıdır; ama öte yandan Yasanın, İçin, Kuvvetin ortaya çıkarılışıdır, çünkü varolanın geriye yalınlığına dek götürülüşüdür.
Sayfa 319Kitabı okudu
İnsan düşünmüyorsa özgür değildir, çünkü o zaman başkası ile ilişkidedir. (...)düşüncenin başkası ile birliği kendinde varolan birşeydir, çünkü Us bilincin olduğu gibi dışsal olanın ve dogal olanın da tözsel temelidir. Böylece düşüncenin karşısında duran bundan böyle bir öte yan değildir, bir başka tözsel doğada değildir.
Sayfa 319Kitabı okudu
Cumhuriyeti yok eden şey Sezar´ın varoluşunun olumsallığı değil zorunluluktu (...) Yurtseverliğin devleti sürdürme ereği öznel egemenlik ilkesi tutkuya döndüğü zaman sona erer. Yurttaşlar devlete yabancılaştılar, çünkü onda hiçbir nesnel doyum bulamadılar; ve tikel ilgiler de edimselliğin başlamakta olan bozulmasına karşı resimde yontuda ve şiirde en büyük sanat yapıtlarını üreten ve özellikle felsefeyi geliştiren Yunanlıların döndüğü yöne dönemediler.
Sayfa 231Kitabı okudu
Reklam
Öznelliğin iç dünyasının doğuşu yoluyla Edimsellik ile kopuş ortaya çıktı. Sokrates’in kendisinin yurttaş olarak ödevlerini yerine getirmesine karşın, onun gerçek eri bu var olan devlet ve onun dini değil, ama Düşüncenin dünyasıydı.
Sayfa 202Kitabı okudu
Tanrı, çocuklarında dar yürekler ya da boş kafalar istemez; tersine, tinleri kendi için yoksul ama onun bilgisinde varsıl olanları ve tüm değeri tanrının bu bilgisinde görenleri ister.
Sayfa 21
Yöneticilere, devlet adamlarına, uluslara özellikle tarihin deneyimi yoluyla öğrenmeleri salık verilir. Ama deneyimin ve tarihin öğrettiği şey ulusların ve hükümetlerin tarihten hiçbir zaman hiçbirşey öğrenmedikleri ya da ondan türetilmiş öğretilere göre davranmadıklarıdır.
154 öğeden 101 ile 110 arasındakiler gösteriliyor.