Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Profil
Dünya haritasını önünüze serin. Fars körfezi’nden başlayarak İspanya’ya kadar bir çizgi çekin, oradan da Çin’e kadar uzatın çizgiyi. İşte bu üçgen İslam ülkesiydi.Tek millet, tek iman, tek kitap. Ya şimdi? Aynı din, aynı dil, aynı mahallin Müslümanları aynı mescidin içinde yedi çeşit “cemaat namazı”kılıyorlar!
Sayfa 13 - FECRKitabı okudu
“Geldiler, yaktılar, öldürdüler, yağmaladılar ve…” Ama gitmediler!
Sayfa 13 - FECRKitabı okudu
Reklam
Duası
**Rabbim bana sorumluluktan kaçan inanç ucuzluğuna karşı dayanma gücü ver. **Allah'ım bana imanda "mutlak itaati" bağışla ki dünyada "mutlak isyan" içinde olayım. *" Rabbim! Bana "kavgacı ve inatçı" bir takvayı öğret ki sorumluluğun çokluğu arasında kaybolmayayım. Beni, perhizkar,münzevi takvadan koru ki uzlet köşelerinde gizlenmeyeyim! **İlahi!Toplumumu kitap, adalet ve demirden- silah ve teknik - oluşan 3 sağlam ve sağlıklı temel üzerinde kurmam; gönlümü,hakikat, güzellik ve hayırdan ibaret üç kaynaktan doyurabilmem için bana yardım et!
Sayfa 162 - ÇıragençKitabı okudu
Şeriatî, dingin bir ruh halini önemser ve insanlara da bu dingin ruhu yaşamalarını salık verir. Ancak insan ruhunda fırtına kopmadan, çağlamadan,her şeyi altüst etmeden ve her şeyi bu vesileyle yerli yerine oturtmadan oluşturulacak ruhsal dinginliği de insanın felaketi olarak görür. Yeri ve zamanında olmayan dinginlik çabalarını da ham, çiğ, tatsız bir meyvenin kimyasallarla veya makyajlanarak olgun gösterilmesi olarak değerlendirir. Onun için de Ali Şeriatî uyanmadan uyumayı ölüm, kalkmadan oturmayı zillet, yürümeden durmayı insanın varoluş gayesine ihanet olarak okur.
Sayfa 157 - ÇıragençKitabı okudu
Geri kalmışlıktan, maddi zayıflıktan, kültür yoksunluğundan, okuma yazma bilmemekten ve emeksizlikten acı duyuyorum... Fikrî perişanlık ,ruhsal hastalıklar , felsefi ümitsizlik, yalnızlık, yirminci asrın getirdiği tüm sapmalar ve fesatlardan acılar çekmekteyim.
Sayfa 157 - ÇıragençKitabı okudu
Pərəstiş hissi fitri bir hissdir
Digər tərəfdən,insanın bir gücə sitayiş etməsi Dürkheymin sözü ilə desək, bir müqəddəsə inam bəsləməsi,Quranın deyimiylə desək, qeybə inanması fitri bir hissdir.Bu hiss həmişə olub.Bir şeyin instinktiv və fitri sayılmasının iki əlaməti var: Birincisi davamlılığı,ikincisi isə onun hər yerdə və hər dövrdə mövcud olmasıdır.
Sayfa 36 - İrşadKitabı okudu
Reklam
Dinsizlik mövcud deyildi
Qərbdən alınmış "küfr" sözünə Allaha inanmamaq,metafizikanı, axirət dünyasını qəbul etməmək mənaları yüklənmişdi.Halbuki nə İslamda,nə qədim mətnlərdə,nə tarixi mənbələrdə,nə də dinlərdə küfrdən söhbət açıldıqda dinsizlik mənası başa düşülmür. Nə üçün? Çünki dinsizlik mövcud deyildi...
Sayfa 29 - İrşadKitabı okudu
Dinə Qarşı Din
Tarix boyu,təsəvvür olunduğunun əksinə olaraq,din daim dinə qarşı savaşıb.Heç vaxt bu gün başa düşdüyümüz kimi,din dinsizliklə mübarizə aparmayıb. Karrelin* dediyi kimi: "Tarix həmişə ümumi mənada dini institut hesab olunan cəmiyyətlərə şahid olub." •(Aleksis Karrel (1873-1944)–fransız cərrah və fizioloq)•
Sayfa 25 - İrşadKitabı okudu
" Yeryüzü karanlığa bürünmeden ve mavi gök kararmadan söylenen en doğru söz Ebu Zer'indir . "
Sayfa 16 - EndişeKitabı okudu
Rugria , bu hissiz evrende hiçbirşeyin anlamı olmadığını söyler. Hiçbirşey ne iyi ne de kötü, ne güzel ne de çirkin, ne kutsal ne de bayağı olabilir. Oysa iyi veya kötüyü doğadaki bir nesneye veya dünyadaki bir fikre aktaran sanatçının kendisidir.
Akabe YayınlarıKitabı okudu
Reklam
Sevmek Aşktan Üstündür
Aşk daha çok şehvetten sulanır ve şehvetten kaynaklanan her şey değersizdir .
Sayfa 12 - MUHENNAKitabı okudu
" Güller hep kağıttan , renkler hep yalan , ruhlar hep çirkin , yüzler hep yabancıydı..."
Kitapyurdu
- Ölüm nedir? - Ölüm, ömrün sonunda herkesi yakalayan bir haldir.
46 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.