Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Profil
Sekülerleşme
“İnanç hususu devlet ve siyaset işlerine karıştırılmamalı..”
“Dış güç odakları onurlu, güçlü ,kararlı devletlere ve milletlere ulaşamazlar.”
Reklam
Bana ne geçmişten mi dediniz
“Çağdaş olmak çok önemlidir evet ama geçmişi bilmeden bugünü anlayamayız.”
“ Geçmişten ders alınsaydı tarih hiç tekerrür eder miydi?”
“Tarihimize yön vermiş kişileri tümüyle kötü ya da tümüyle iyi diye nitelemek tarih bilincine ulaşmamızı engeller.”
Reklam
Medenî bir ülkenin insanları, temel ihtiyaçlarının üzerinde bir gelire sahip olduklarında, bu fazlalık, basit geçimden öteye şeyler, yani bizzat insanı özgü bilimler ve sanatlar gibi faaliyetler için kullanılır.
Sayfa 647 - Bilimler sadece yerleşik nüfusun yeterli ve şehir umranının ileri olduğu yerlerde gelişir.Kitabı okudu
Bir şehirdeki sanatın mükemmellik derecesi, onun umran düzeyine bağlıdır, çünkü medeniyet geliştikçe sanatta daha rafine hale gelir; lüks ve zenginlik insanları her şeyin en kalitelisini aramaya sevk eder.
Sayfa 589Kitabı okudu
TARİH, RUH ve SİSTEM...
"Geçmişe mânâ veren hâlihazırdaki şuur"; bu, bir ideolocya manzumesinin kendi olmaya kadar gider. Tarih, sadece siyasî bakımdan değil, her şeye dair mevzularıyla, sadece olanlar değil, olsaydılar, bunun yanında olması gereken gelecek hayâlleriyle, bahsi geçen ideolocya manzumesinde asıl ve nüve şeklinde yerini alır. Bu anlayış, ruh ve sistem...
Sayfa 761 - İBDA YayınlarıKitabı okudu
TARİH ve ÎTİYAD (Alışkanlık)
Tarih, ister istemez hâlihazıra nisbetle ele alınandır ki, böyle bir durumda da "tarihin insanı hükmü altına alması değil, tarihe mânâ veren insan şuuru hakikati" kendini empoze eder; nitekim öyle olmuştur. Tarih, itiyad kazanmaya hizmet eder...
Sayfa 761 - İBDA YayınlarıKitabı okudu
Reklam
PRATİK AKLIN GAYELERİYLE, GERÇEKLİĞİN SEBEPLERİ...
Filozof Kant: TARİH, tabiat ile hürriyet, yâni pratik aklın gayeleriyle, gerçekliğin sebepliliği arasındaki münasebete dayanır. Bu özelliği dolayısıyla, İDE'den kaynaklanan bir gelişme sürecidir; çoklarının sandıkları gibi toplumlararası, devletlerarası hâdiselerin oluşturduğu kronolojik bütün değildir. Bu sebeple tarihte tecrübeden yararlanma olmadığı gibi, kablî-peşin kabullü bir tarih bilgisi de söz konusu edilemez!..
Sayfa 761 - İBDA YayınlarıKitabı okudu
Tarih Ne İşe Yarar?
... suâli, eğer merak ve eğlencelik diye bakılmıyorsa, "hiçbir işe yaramaz!" mantığına kadar gider. Onda sebeb sonuç ilişkileri içinde devşirilecek bir fayda bulamayız... Tarih, malûm mânâdaki tarih kelimesinden farklı bir yazılışla, -eski harflerle-, şu mânâdaki bir kelimedir: İşe yaramaz diye kenara atılmış bir nesne..."
Sayfa 761 - İBDA YayınlarıKitabı okudu
(Toplum hayatının gerçeği olan) tabii iktidar demek, kitleleri hükümdarın bencil hedef ve arzularına göre hareket ettirmektir. Siyasi iktidar ise, insanlar için korunması gereken dünyevi menfaatler veya kaçınılması gereken zararlar dikkate alınarak, kitleleri akılcı bir bakış açısıyla harekete geçirmektir.
Sayfa 287Kitabı okudu
Dini bir hareket, asabiyet bağı olmadan başarıya ulaşamaz.
Sayfa 242Kitabı okudu
Elementler /nsurlar dünyası, içindeki her şeyle birlikte, hem özleri, hem de şartlarıyla üremeye ve yok olmaya tabidir.
Sayfa 209 - Bir sülalenin saygınlığı ancak dört kuşak sürer.Kitabı okudu
72 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.