"Hayatın ve tutacağın yol hakkında tereddüde ve kararsızlığa düşüp de bir ışık aradığın zaman, fikrini soracağın kimseyi iyi seç. Düşün ki, isabetsiz bir fikirden hareket ederek verdiğin karardan bütün ömür boyunca pişmanlık duyman mümkündür. Fakat isabetli bir fikirden aldığın ışık da bütün ömrünce yolunu aydınlatır."
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯
Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Kitabı sosyal medyada sık sık görmemin (yani popülerliğinin) ve gelecekteki mesleğimin kütüphanecilik olmasının etkisi ile kütüphaneden alarak okudum. Yazara ait okuduğum ilk kitap. Daha masalsı ve daha sıradan bir şey bekliyordum fakat kitap fazlaca siyasi ve ideolojik görüş içeriyor bence. Güzel cümlelerin yanında farklı görüşte olanları irite edecek çok fazla cümle bulunuyor. Açıkçası siyasi ve ideolojik görüşünü dayatıyor hissiyatı veriyor ve bu da okuyan kişinin ana temadan uzaklaşıp farklı şeylere odaklanmasına sebep oluyor. Tabi ana tema belki de zaten bu dayatmadır bilemeyiz :) Bir de fıkıhçı veya din adamı edasıyla bazı konularda fetva verir gibi yazılan paragraflar yine oldukça rahatsız ediyciydi, işlerine gelince bazı işlerin birbirinden ayrılması gerektiğini söylüyorlar ya, fetvayı da öyküden (kütüphaneciden) degil din adamından alalım, mümkünse herkes işini yapsın :) cahilliği dinle doğrudan bağlantılı gösterme uğraşı da ayrı ironikti, insanın özünden, atalarından, örflerinden kopup başka şeyleri benimsemesi bu kadar kolay demek ki diye düşünüp durdum. Bunlar haricinde kitap gayet akıcı ilerledi, kütüphanecilik ve gezici kütüphanenin temelleri hakkında da bilgi edinmeme yardımcı oldu.