Doğan Macat

Puan vermedi·399 syf.··
Beğendi
·
2018 19. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 10 Temmuz 2018 17:35
Kediler sinsi hayvanlardır. Siz yemeğinizi yerken sessizce masanın altından gelir  bacaklarınıza değerler, düşüncesi bile rahatsız edici… Geceleri o sinsi bakışları üzerinizden eksik olmaz. Üstelik tembeller de. Kedileri sevmezdim. Artık daha da sevmiyorum. Okuduğum ilk Stephen King kitabı oldu. Etkinlik olmasaydı uzun bir süre de okumazdım sanırım. Bu vesileyle de Stephen King Okuma Etkinliği için teşekkür etmiş olayım. Sipariş verirken Medyum ve Hayvan Mezarlığı arasında kalmıştım. Aslında konu olarak Medyum daha çok ilgimi çekmişti ve hakkında etkinlik sayesinde güzel incelemeler okumuştum. Ama Hayvan Mezarlığını aldım. Çünkü arkasında King’in en korkunç kitabı olduğu yönünde bir yorum yazıyordu ve ben de gerçekten korkunç bir şeyler okumak istiyordum. Şimdi ise King okumaya devam edeceğim, çünkü tatmin olmadım. Kitabın ilk 200 sayfası aslında pek çok filmle -korku edebiyatına pek aşina olmadığım için filmlerle karşılaştırma yapabiliyorum- benzerlik taşıyor. Yeni taşınılan bir ev, mutlu bir aile, tuhaf bir komşu… Tabi ki bu devam etmiyor ve yavaştan beklediğim sıradışı olaylar gelişmeye başlıyor. Yani o garip mezarlık işin içine dahil oluyor. --------- Kitaptan bazı bölümlerle devam edeceğim. Bu kısım AĞIR SPOİLER içerir. Bence kitabın en iyi bölümleri Churc'ün döndükten sonra Louis ile iletişim kurduğu zamanlar ve yine Louis’in en sonlara doğru Gage’i ve özellikle de Rachel’ı gömmeye karar verdikten sonraki deliliğe varan hallerinin anlatıldığı kısımlardı. King buraları gerçekten sahici anlatmıştı. Bu arada mezarlığın sırrını öğrendiğimdem beri Jud’un geri dönenlerden olduğunu düşünmüştüm. Hayal kırıklığına uğradım :( Bide Pascow un Loise’in aklına geldiği zamanları da iyi işlemişti King,unutmadan yazmış olayım. ---------- Gelelim neden tatmin
Edebiyat
Hayvan MezarlığıStephen King · Altın Kitaplar · 201914,6bin okunma
Doğan Macat
Hemen hemen her kitap yayımlanırken yazarın o güne kadar yazdığı en güzel/korkunç/heyecanlı vs. kitabı olduğuna vurgu yapılıyor. Bu reklam beyanlarını pek dikkate almamak lazım o yüzden :) Bir kitaptan korkmak ise bence pek mümkün değil diye düşünüyorum. Korku filmi performansı beklememek lazım kitaplardan :)
Reklam
1/10
·126 syf.··
2018 108. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 17 Mayıs 2018 15:19
Linç edilme ihtimalim var ama olsun... Dünyanın en boş ve gereksiz kitabıdır kendisi. Bence kitabın ismi Genç Werther'in Ahmaklıkları olsa daha güzel olurdu. Kitabı beğenmeyip nefret etme seviyesine gelme nedenime gelirsek ki çok fazla sinirlendirdi beni bu kitap. Ölüm ve intihar hakkındaki araştırmalarıma katkı sağlasın diye okuduğum kitabın ana karakteri saçma bir nedenden dolayı intihar ediyor. Bir kadın seni sevmek zorunda değildir. Niye bu kendini küçültme çabaları... Demek istediğim o ki çok büyük bir beklenti ile başladığım bu kitaba hayal kırıklığı ile veda ettim. Beni tatmin etmeyen bir kitap olmasının yanında En sevdiğim yayınevi olan İş Bankası'nın böyle bir kitabı da nasıl Hasan Ali Yücel Klasikleri Dizisine koyduğuna şaşıyorum! Bir insana bağlanabilirsin, aşık olabilirsin ama hiçbir zaman bu kadar salakça davranmamak gerekir bence. Hayattan hiçbir şekilde anlam çıkaramayan birisinin bir kadın yüzünden intihar etmesini aklım almıyor. Neyse kitap hakkında fazla konuşmak istemiyorum konuştukça sinirlerim bozuluyor. Okumak isteyen herkese kolay gelsin. Herkese iyi okumalar dilerim...
Edebiyat
Genç Werther'in AcılarıJohann Wolfgang Von Goethe · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024150,2bin okunma
Doğan Macat
Öncelikle merhaba. Kitap hakkındaki genel görüşlerin aksine olumsuz bir inceleme yazmışsınız. Sonuçta bu siteye kayıt olma sebeplerimizden biri de farklı düşüncelere rastlamak, tartışmak ve fikir alışverişinde bulunmak (en azından ben öyle umuyorum). Ben de başka popüler bir yazarı beğenmediğimi ve eserlerinin abartıldığını dile getirmiştim ve linç edilmedim çok şükür :) Şaka bir yana buranın amacı bu olmalı zaten. Kitaba gelirsek Genç Werther'in Acıları benim için oldukça değerli bir eser. Sadece erkek kadını sevdi, kadın sevmeyince de intihar etti şeklinde özetlenecek bir kitap olduğunu düşünmüyorum. 1 puanı hak ettiğini hiç düşünmüyorum :) İçinde çok güzel düşünceler, duygular barındırıyor bana göre. Dediğim gibi herkes farklı, düşünceler de farklı ancak ilerde bir kere daha okumanızı dilerim, iyi okumalar :)
merhabalar, polisiye ve gerilim kitap severlerin 'En ' dedikleri kitap isimleri nelerdir? Önerileriniz?
Doğan Macat
Tess Gerritsen'dan Cerrah'ı önerebilirim ben de.
10/10
·280 syf.··
2018 2. kitabı
·
13 günde okudu
·
Okunma: 15 Ocak 2018 13:05
Öncelikle söylemek gerekir ki bu kitap bir kişisel gelişim kitabı değil. Hayatta herkese faydası dokunacak, günlük hayatta insanlarla kurduğumuz ilişkileri daha pozitif hale getirecek yönlendirmeler ve tavsiyelerden ibaret. Aslında söz konusu olan, bu ilişkileri kendi lehinize geliştirmeniz. Bahsettiğim, patronunuzla ilişkiniz olabilir, işçinizle olabilir, mesai arkadaşınız, aileniz, yakın arkadaşlarınız hatta evinize çağırdığınız bir usta bile olabilir. Yazar kitabı dört bölüme ayırmış: 1- İnsanlarla ilişkilerde temel yöntemler (3 Prensip) 2- İnsanların sizden hoşlanmasını sağlamanın yolları (6 Prensip) 3- İnsanların sizinle fikir birliğine varmasını sağlamanın yolları (12 Prensip) 4- Lider olmanın prensipleri (9 Prensip) Her bölümde konu başlığı ile ilgili prensipler anlatılıyor ve bu prensiplerin uygulandığı örnekler ve sonuçları gösteriliyor. Kitabın ismi biraz yanıltıcı aslında. Dost edinmek ve insanları etkilemekten çok insan ilişkilerinde işleri yoluna koymak gibi düşünebiliriz içeriği. Anlatılan prensiplerde biraz faydacılığa yönelik bir anlayış söz konusu ancak bunun insanları kandırarak değil doğru olanı yapmaya çalışarak elde edilmesi anlatılıyor. Demek istediğim, bir insanın hatalarını yüzüne vurma ki kendisini savunmaya kalkışmasın ve daha uzlaşmacı olsun ama bunu yapay bir şekilde değil böyle olması gerektiği için yap, sonuçta karşılaşacağın uzlaşmacı tavır zaten iyi tutumunun doğal sonucu olacaktır gibi bir anlayış var ortada. Peki bu kitabı sadece okumak yeterli mi? Değil. Okuduktan sonra benimsemek ve uygulamaya çalışmak önemli. Örneğin insanlarla ilişkilerde temel yöntemler adlı bölümün ilk prensibi şu: “Eleştirmeyin, kınamayın ve şikayet etmeyin.” Peki bir şeyleri eleştirmediğiniz, şikayet etmediğiniz bir gününüz geçiyor mu? Şahsen benim geçmiyor.
İlişkiler
Dost Kazanma ve İnsanları Etkileme SanatıDale Carnegie · Epsilon Yayınları · 20004,904 okunma
Fatmaerdoğan isimli okura yanıt verildi
Doğan Macat
Okunmasında fayda olan bir kitap, tavsiye ederim.