Deneysel farmakolojinin babası olarak adlandırılan bu Alman tıp adamı homeopatinin kurucusuydu.
"alternatif tıp" ekolü yarattı: Bu, "benzer benzeri tedavi eder" anlayışıydı: "Bir insanı hasta eden onu iyileştirir de!"
Yani, aşıda uygulanan sistemdi! Aslında, "benzerlerin yasası" daha önce Hipokrat ve Paracelsus tarafından tanımlandı. Mayalar, Çinliler, Yunanlılar ve Amerikan yerlileri de dahil olmak üzere birçok kültür tarafından uygulandı...
-Bütünü dikkate almadan bölgesel semptomlara bakarak toksik ilaç kullanılması, vücuda baskılama yaparak hastalığı aslında iyileştirmiyor; aksine sorunu daha derine itekleyerek ileri süreçte daha ciddi rahatsızlıklara neden oluyor...
Aztekler, Mayalar'dan aldıkları biri dinsel "Venüs/yıldız takvimi", ötekisi tarım mevsimleri yılının "Güneş takvimi" olarak, iki takvim kullanmışlardır. Güneş takvimi 20'şer günlük 18 aya 5 gün eklenmesiyle 365 günlük yıllık döngüden oluşturulmuştur.
Brezilya ormanları altında, Amazon bölgesinde "Çok uzaklardan gelen Tanrısal varlıklar, buralara sığınmış, dehlizlerle Yer'in kaynayan merkezine kadar inmişler ve orada yerleşmişlerdir..."
Bir Moğol Efsanesi göre: "Bu tüneller Afganistan içlerinde bir yerde, ya da Hindu Kuş Bölgesi'nde bulunan ve Tufan öncesi nesilden gelen bir yeraltı dünyasına uzanırlar..."
Efsane buraya bir isim de vermiştir:"Agharti"
Mayalar'da da buna benzer efsanelere rastlıyoruz... Bir Maya efsanesine göre: "Yukatan'da dünyanın merkezine varan bir kuyu vardır."