"Nietsche haklı. Kanla yazılan yazılar yaşıyor. Ne kanı? Çocuk kan içinde doğuyor, milletlerin beşiği kan, kapitol'ün harcında kan. Kalbin kanayacak ki yaratabilesin. Ne Luther bir kavga adamı idi, ne Gandi... Meçhul bir dalga umulmadık kıyılara sürüklüyor kayığımızı...”
...benimle mücadeleye, benim için olsa bile değmezdi.
Üzerime eğildin. Elini alnıma koydun, saçlarımı yana doğru ittin. Gözlerimden öptün ve dünya kelimeleriyle:
"Ziya" dedin. "Biliyor musun, neredeyse aşka inanacaktım. Benim için üzülme. Sen de artık acı çekme."