Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
peki sizin ki hangi durumda?
Kalp Deyip Geçme! Çünkü Arapçada Kalbin İsimleri Şöyledir: Kırıksa "Meksûr مَكْسُورٌ" Yaralıysa "Mecrûh مَجْرُوحٌ Onarıldıysa "Mecbur مَجْبُورٌ Terk edildiyse "Mehcûr مهجور Acıyla dolu bırakıldıysa "Mahzun مَحْزُونٌ"
Câm-ı vaslın lezzetin dûr olmayınca bilmedim Zevk-i hâli mest-i mahmûr olmayınca bilmedim Zahm-ı aşkın merhemi bir şîve-i yâr oldugun Seyl-i hûn-ı sîne menhûr olmayınca bilmedim Ayş-ı bezm-i yâr ile dil-şâd iken magrûr idi Ol safâyı gayr-ı mesrûr olmayınca bilmedim Şem’-i hüsn-i dil-rübâdan tâb iken gam-hâneler Perde-i hasretle mestûr olmayınca bilmedim Hâfızâ gülşende zâr u nâlesin şeydâların Ben de gül-ruhsâra mehcûr olmayınca bilmedim Hafız-ı Maraşî
Reklam
“ Cihandan âşık-i mehcûr sanma râhat olur Neler çeker bu gönül söylesem şikayet olur.”
Kalp deyip geçme! Çünkü Kalp, Kırıksa "Meksûr" Yaralıysa ''Mecrûh'' Onarıldıysa "Mecbûr" Terk edildiyse "Mehcûr" Acıyla dolu bırakıldıysa "Mahzûn" Mutlulukla doldurulduysa ''Mesûd'' ismini alır. Rabbim bizleri sevdiklerimizin kalplerini Kırmadan, yaralamadan, terk etmeden, acı ve hüzün dolu bırakmadan... Onarıp mutlulukla doldurabilenlerden eylesin....
Kalp deyip geçme! Çünkü Kalp, Kırıksa "Meksûr" Yaralıysa ''Mecrûh'' Onarıldıysa "Mecbûr" Terk edildiyse "Mehcûr" Acıyla dolu bırakıldıysa "Mahzûn" Mutlulukla doldurulduysa ''Mesûd'' ismini alır.
Cihânda âşık-i mehcûr sanma rahat olur Neler çeker bu gönül söylesem şikâyet olur
Reklam
🫀KALP DEYİP GEÇME🫀 🫀Çünkü Arapçada Kalbin İsimleri Şöyledir: 🫀Kırıksa "Meksûr مَكْسُورٌ" 🫀Yaralıysa "Mecrûh مَجْرُوحٌ 🫀Onarıldıysa "Mecbur مَجْبُورٌ 🫀Terk edildiyse "Mehcûr مَهْجُورٌ 🫀Acıyla dolu bırakıldıysa "Mahzun مَحْزُونٌ" 🫀Mutlulukla doldurulduysa "Mesûd مَسْعُودٌ"
Son Söz!
Hakkın-hakikatin izleri dahi silinmiş; setler kırılmış; şenâat her yere sirayet etmiş ve şehirlerde eğlence haline gelmiştir. Kimi topluluklar bu Kur’ân’ı mehcûr bırakmış, nebevî ta‘lîmleri de “dağılmış zerrecikler” [Furkân, 25/23] haline getirmişlerdir. Bütün bunlar, cahillerin fuzûlîliklerinden ve dine yardım etmede ârierin derecesine ulaşma iddialarından kaynaklanıyor. “Ancak çoğu kişi, bilgisizce arzu ve hevesleriyle saptırırlar. Şüphe yok ki, Rabbin haddi aşanları en iyi bilendir.”⁸⁹
Sayfa 182 - Türkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanılığı Yay. 2 .Baskı, İstanbul 2023
410 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.