Madame de Prie ( sarayda yüksek mertebede olan bir kadın ) aniden gözden düşmüş, kral tarafından Normandiya’ya sürülmüştür. Güç ve iktidar sahibi bir kadın iken geldiği bu köyde hareketli ve eğlenceli Paris’i özlemektedir. Fakat bu sürgünün yıllarca süreceğini anladığından ve dedepdeli hayatını terk ettiği için bunalıma düşen Madam Prie, yıllarca ses getirecek bir intihar planlayıp ölürken bile ihtişamdan vazgeçmemeyi seçer. Nitekim işler istediği gibi gitmez, ölümü saray ve çevresinde, Fransa'da istenildiği gibi yankı uyandırmaz. Zweig, kitapta "aşırı egonun getirdiği zararlara" değinmiş kısaca. Zweig'in diğer kitaplarının yanında biraz sönük kalsa da okunmaya değer bir kitap.