Bireyin davranışını ne çevre koşulları ne de organizmadaki biyolojik dürtüler,istekler,gereksinimler belirler:
Bireyin davranışını biçimlendiren en önemli etken onun kendini ve çevreyi o andaki anlamlandırış biçimi, başka bir deyişle bireyin o andaki fenomenidir.
Neyseki insanlık tarihinin gösterdiği gibi, kötü bir şeyin beraberinde iyi bir şey getirmesi de ender değildir,iyi şeylerin kötü şeyler getirdiğinden ise daha az söz edilir.