Gözlerinin dokunduğu her mekan memleketim Bakı verde uzamasın gurbetim esaretim Ahmed Arif
Şiir
Sonu sürprizli bir şeyler :)
Kahramanmaraş’ın UNESCO tarafından “Dünya Edebiyat Şehri” olarak tescillenmesinin Uluslararası Tanıtım Toplantısı vardı İstanbul’da. Her şey çok güzeldi. İbrahim Sadri’nin sesinden Yedi Güzel Adam’dan dizeler dinlemek ayrı bir keyifti. Mevlana İdris’in de unutulmamış olması ise beni en çok mutlu eden ayrıntılardan biriydi. 🍀 Gün sonunda Tarık Tufan’la yaptığımız kısa sohbet de günün güzel hatıraları arasında yerini aldı :) Benim canım memleketim, çok duygulandım 🥲 Bu güzel anıyı burada bırakmak istedim. ✨ 19.06.2026 📸
Edebiyat
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Gözlerinin değdiği her yer, benim memleketim olur.
Edebiyat
Türkiye’nin Edebiyat şehri Kahramanmaraş KAHRAMANMARAŞ ARTIK UNESCO DÜNYA EDEBİYAT ŞEHRİ Canım memleketim, paylaşmasam olmazdı 🤎
Dün arkadaşlarla muhabbet ediyoruz. Ben Fatih doğumlu olduğum için oraları övüyorum ama cidden İstanbul'da tek sevdiğim ilçe Fatih. Doğduğum yer olmasından değil edepli ve kültürlü bir yer. Hemde yapmacık değil. Ha bazı yerlerinde Araplar vs. var ama merkezi temiz. Doğmak haricinde mesela Çapa Tıp fakültesi çevrelerine hiç gitmedim. Çapa Tıp fakültesinin de adı değişti zaten. Arkadaşlardan duyduğuma göre Çapa tarafları illet bir yermiş. Ne bileyim. Hayırsızım ben. İnsan doğduğu yere gitmez mi? Bu bütçeyle gitmez. 😉 Tamam, ben doğarken para babamdan çıkmıştır da şimdi gitsem mesela en basitinden tek gitmişsem bu hayat pahalılığında acıksam döner evde yerim. Geçenlerde yaptım da. Biraz Eminönü, Kadıköy tarafları dolandım sonra fantazi olsun diye vapura binip doğma memleketim Fatih'e selam çaktım. Değişik bir adamım da. Çapa Tıp fakültesinde doğdum ama Kars'ın en ücra köylerinde doğmuş gibi havam var.
Neyi çok istersen oluyor. Bir arada adını anmak istemediğim bir yerin geriliminden bunalıp Allah'tan ölüm istemiştim ama antibiyotik alerjisi verdi. Şimdi bu sefer iyi bir şey istemek istiyorum. Yaklaşık benim yaşlarda, sosyal medya paylaşımlarıyla Karslı olduğunu öğrendiğim, hanımefendi bir kız var. Kızın fotoğrafını gördükçe kendi kendime "ulan böyle eşim olsun derdi benim olsun" diyorum. Allah'ım sen biliyorsun. Zaten bana yakın yerde oturuyormuşta ben denk gelemiyorum. Vallah sen onu bana eş nasip et senceden kalkanın memleketini bombalasınlar. Zaten kıç kadar memleketim var bir şey olmaz 😉