Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Gönderi Oluştur
"HALK OYUNLARIMIZIN ANA FİGÜRLERİ"
İlk yapılacak iş, bilâkis, kalıplı oyunlarımızı bütün unsurları ile oldukları gibi ve hattâ yerli yerinde canlı tutmak, bozulan tarafları zamanla oluyorsa o noktaları yıprantıdan kurtarmak ve her yöreyi kendine has birer «Milli Oyunları koruma ve öğretme» disiplinine bağlamak olmalıdır. Teker teker figürlerin önemini dikkate alırsak kaygılanmakta haklı olduğumuz daha iyi anlaşılacaktır. Türk Folklor Araştırmaları Dergisi Ağustos 1957 sayı: 97 Yazan:
Mahmut Ragıp Gazimihal
Mahmut Ragıp Gazimihal
Not: Bu vesile ile en sevdiğim zeybeği bırakmış olayım... Dinlemeden geçmeyiniz youtu.be/HytgDfOKb08
2023 Okuduğum Makaleler
Okuduğum kitapların yanında bu yıl okuduğum makaleleri de burada bir gönderi altında saklamak ve sıralamak istiyorum. Makaleleri kaynak formatında alıntılayacağım kopyalayarak direkt bulabilirsiniz. İnternet üzerinden. 1. Tansuğ, K., & İNANLI, Ö. (1949). SUMERLİNİN DÜNYA GÖRÜŞÜ VE BABİL EDEBİYATINA TOPLU BİR BAKIŞ. Ankara Üniversitesi Dil ve
Reklam
Osmanlı’da Cadılar Vampirler ve Büyücüler Bibliyografyası
Bitik, Başak Öztürk. “Evliyâ Çelebi Seyahatnâmesinde Cadı, Obur, Büyücü Anlatıları ve Kurgudaki İşlevleri.”, Millî Folklor 92 (2011): 64-79. Aycibin, Zeynep. “Osmanlı Devleti’nde Cadılar Üzerine Bir Değerlendirme.” Ankara Üniversitesi Dergisi 24 (2008): 55-70. ; Dülger, Elif. “Evliya Çelebi Seyahatnamesi`ndeki Büyü, Sihir ve Falın Halkbilimi Açısından Değerlendirilmesi.” Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, (2006). ; Gemici, Nurettin. “Evliyâ Çelebi Seyâhatnamesi’nde Hz. Peyamber ve Medine.” İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 22 (2010): 245-266 ; Evliyâ Çelebi b.Derviş Mehemmed Zilli. Evliyâ Çelebi Seyahatnâmesi C.1-5.Haz. Seyit Ali Kahraman, Yücel Dağlı. YKY 2001.
DR. RIZA NUR Hekim, siyasetçi, yönetici, siyasi müzakereci, araştırmacı, dergi yayıncısı olarak Osmanlı Devleti'nin son dönemi ile Milli Mücadele ve Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk yıllarında unutulmaz hizmetleri olan, milletimizin yetiştirdiği değerli bir isimdir. AİLESİ, DOĞUMU, TAHSİL HAYATI Dr. Rıza Nur'un baba tarafı yaklaşık 1750
Türkiye Sinemasında Karlı Bir Doruk: ‘Ağrı Dağı Efsanesi’
Yönetmen: Memduh Ün Senaryo: Lütfi Akad, Duygu Sağıroğlu, Memduh Ün Görüntü Yön: Gani Turanlı Sanat Yön: Duygu Sağıroğlu, Güven Öktem Müzik: Yalçın Tura Oyuncular: Hakan Balamir, Fatma Girik, Hayati Hamzaoğlu, Yavuz Selekman, Reha Yurdakul, Hüseyin Peyda, İhsan Yüce, Nuran Aksoy, Coşkun Göğen, Hikmet Taşdemir, Atıf Kaptan Yapımcı: Memduh
"Öteni yokladım öten yoğ imiş Yürü yalan dünya senden usandım. " Karacaoğlan
Sayfa 191 - Karacaoğlan Şiirinin Felsefi TemelleriKitabı okudu
Reklam
Mesaj verme ince bir zeka oyunudur ve zekanın ifade yöntemi, kültürel kodların tecrübesini içerir. Toplum kimliği ve ortak değerler, mizah kültürüyle birlikte değer kazanır. "Toplumlar, kimlik ve değerlerini kültürel bellek aracılığıyla yaşar ve yaşatırlar. Mizahi bellek de kültürel belleğin önemli yapı taşlarından biridir."
Sayfa 133Kitabı okudu
Herder'e Göre
Taklit yoluyla temsil edilen bir "gerçekliğin" evrensel bir doğruluk değeri taşıyıp taşımadığı değil,söylemin halkı harekete geçirip geçirmediği önemlidir.
42 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.