Kitap, Kırmızı Saçlı Kadın’dan sonra okuduğum ikinci Pamuk romanı oldu . Öncelikle bu kitabını ilk okuduğum kitabından çok daha beğendiğimi net bir şekilde söyleyebilirim. Yazar kitabın başından sonuna kadar benim gözden ırak memleketimde gezdirdi beni, sayesinde hasret giderdim. Aşk, laiklik, dindarlık, türban yasağı, doğu batı kültür çatışması, etnik farklılıklar ne ararsan var kitapta. Okurken sıkılmadığım, yoğun bir dönemime gelmesine rağmen fırsat buldukça okumak istediğim bir eser oldu. Okunmasını tavsiye edebilirim.