Ya hatalar? Onların getirdiği akibetlere katlanmak!.. Sonuçları yaşadığının farkında olmamak!... Önce hayata meydan okuyup nefsin arzuladıklarını davet edecek, sonra "Niçin geldin?" diyeceksin... Kader koyacaksın sonunda adını...
İçimizdeki şeytan pek de kurnazca olmayan bir kaçamak yolu... İçimizde şeytan yok... İçimizde aciz var... Tembellik var... İradesizlik, bilinçsizlik ve bunların hepsinden daha korkunç bir şey; hakikatleri görmekten kaçmak ihtiyacı var.