Merve

Merve
Jeoloji Mühendisi
Lisans
20 Mart 1987
60 okur puanı
Temmuz 2018 tarihinde katıldı
HABERİNİZ VAR MI
9/10
·372 syf.··
2019 21. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 13 Mart 2019 22:39
YouTube kitap kanalımda Kardeşini Doğurmak kitabını yorumladım: ytbe.one/XvACJzZtwCM "Yetiştirdiğin ağacın meyvesini ilk sen yemez misin?" Ensest suçunu kabul eden bir "baba"(!) Uzun zamandır kurgu romanların arasında kaybolmamla birlikte oluşan rahatlığımı bozabilecek ve beni içindeki saf gerçeklerle rahatsız edebilecek bir kitap arıyordum. Kardeşini Doğurmak kitabı doğru bir seçimdi. Peki, neden bazı gerçeklerden rahatsız olmalıyız? Marcel Proust'un düşüncesine göre, merakımızın tam olarak uyanması için bir rahatsızlık duyuyor olmamız gerekiyor. Ray Bradbury, rahat bırakılmamıza gerek olmadığını, bazı gerçeklere kayıtsız kalmamak için arada sırada rahatsız edilmemiz gerektiğini belirtiyor. Sabahattin Ali ise dünyada rahat yaşamanın aptalca olduğunu, aptal olmaktansa biraz daha rahatsız yaşamanın daha gerekli olduğunu savunuyor. Buraya başka sevdiğim yazarların da rahatsızlık hakkındaki düşüncelerini yazabilirdim ama şimdilik bu kadarı yeterli. Bir soru sorarak başlayayım. Bu yazıyı okuyan kadınlardan kendi kardeşini doğuran var mı? Aramızda böyle bir kişinin olduğunu hiç sanmıyorum. Peki bu durumda kalmış biri, hiçbiri, binlercesi için ne kadar oranda bir empati duygusuna sahip olabiliriz? Merakımızın tam olarak uyanması için artık bir rahatsızlık duyuyor olmamız gerekmez mi rahatça yaşayıp gülüp geçtiğimiz gerçeklere karşı? Türkiye'deki ve belki de mahallemizdeki komşumuza kadar inmiş olma ihtimali olan ensest gerçeği hakkında nelerden haberimiz var? Ensest: Başta aile içi olmak üzere her türden gayrimeşru cinsel ilişkiyi ifade eder. 1,5 aylık bir çocuğun cinsel istismar sonucu bağırsakları patlayarak öldüğünden haberiniz var
Eğitim
Kardeşini DoğurmakBüşra Sanay · Doğan Kitap · 20188bin okunma
Merve
2 yaşında bir kız bebek annesi olarak TED konuşmasını izlediğimde bile nefesimin kesildiğini,yer yer kendimi o insanların yerine koymaya çalışırken bile ne kadar iğrenç ne kadr tahammül edilemez bi durum olduğunu hissetmiştim..İnsanoğlunun çirkinliği,yaptıkları,yapacakları konusunda hergün biraz daha korkuyorum..Kızımı öperken bile seni öpebilir miyim diye izin istiyorum ki kendi istemediği sürece onu kimsenin öpemeyeceğini bilsin,sarılırken sende bana sarılmak ister misin diyorum ki bilsin ancak kendisi isterse birine sarılabilir kimse zorla bişey yapamaz yaptıramaz ona..Çocuklarımızın bizi anlamadıklarını düşündüğümüz her konuda o kadar çok yanılıyoruz ki sürekli konuşmak anlatmak bilinçlendirmek lazım..Kayıt cihazı gibi sürekli dediklerimizi kafalarına kaydediyorlar.. Evet bu konular çok hassas,çok yaralayıcı ama elimizden gelen bu gibi kitapları daha çok okumak okutturmak,insanları çocukları bu konuda daha çok bilinçlendirmek.Kulağımızı gözümüzü kapatırsak bu yaraya bir parmakta biz basmış oluruz,bu acıları yaşayan o insanlara haksızlık etmiş oluruz..En kısa zamanda bende alıp okuyacağım kitabı..Tekrar teşekkürler değerli paylaşımınız için..
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Puan vermedi·400 syf.··
Beğendi
·
2018 48. kitabı
·
31 günde okudu
·
Okunma: 10 Ekim 2018 17:27
Uzun zamandır bu kadar çarpıcı bir kitap okumamıştım..Çeşitli sebeplerden dolayı elimde baya süründü önceleri ama sonra gitgide hikayede kayboldukça hiç bitmesin istedim.. Gerçekle hayal arasında kurulan bir köprü gibiydi..Gülbadem,Zencefil,Fülfül,Ruhsar iyi ve kötü karakterlerin hepsi öyle güzel anlatılmış öyle güzel tasvirlenmişki her satırda yazara olan hayranlığım bir kez daha bir kez daha arttı.Uzakların Şarkısyla tanıştığım sevgili Kaan Murat Yanık’ın bundan sonra en sadık okuruyum..Kalemine sağlık
Uzakların ŞarkısıKaan Murat Yanık · Everest Yayınları · 20174,796 okunma
Derya Samast isimli okura yanıt verildi
Merve
Henüz okumadım ama en kısa zamanda okuyacam kesinlikle