Muhammed Öğüt

Muhammed Öğüt
@muhammetogt
Öğrenci
Lise
Bursa
28 Nisan 2009
12 okur puanı
Ağustos 2023 tarihinde katıldı
Pedofili ve Cinsel ibareler hakkında
5/10
·68 syf.··
2024 22. kitabı
·
2 saatte okudu
·
Okunma: 14 Ağustos 2024 17:14
Merhaba Sayın Okurlar, Baştan belirtmek isterim ki; bu yazıda, kitap hakkında küçük spoilerlar bulunabilir. Ancak, bu kitabın okunuşunu etkilemeyecek. Bilakis, kitabı okumadan önce bu yazıyı okumanızı tavsiye ediyorum. Stefan Zweig'in kalemine söylenecek laf yok. Genç yaşlarda yazmış olmasına rağmen gayet de iyi yazılmış bir eser, bu konudan bahsetmek istemiyorum. Bu incelemede değinmek istediğim nokta kitabın çocuklar, gençler için uygun olmayışı, ana karakterin pedofili oluşu ve cinsel ibareler. (Spoiler!) Kitaptaki ana karakterimiz, 13 yaşında bir kız çocuğuna aşık oluyor, hatta onu dudaklarından öpüşünü kitap, normalmiş gibi anlatıyor. Bir başka noktada, arkadaşının sevgilisine temasını işliyor, hatta bu iki sevgilinin cinsel birlikteliklerini anlattığı bir kısım da var. Bunları normal karşılıyor olabilirsiniz ancak ahlâki açıdan normal şeyler değil bunlar, özellikle PEDOFİLİ. Herkes kitap okurken kitabı hayal eder, zihninde canlandırır ve hiçbir çocuğun zihninde bunlar yer almamalı. En azından 15-16 yaşından önce okunmamalı diyeceğim bir kitap. Umarım bu inceleme işinize yarar. İyi okumalar dilerim...
Edebiyat
KızılStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202237bin okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
Ağlayabilseydiniz, anlayabilirdiniz.
9/10
·152 syf.··
Beğendi
·
2024 12. kitabı
"Ağlayabilseydiniz, anlayabilirdiniz." Normalde, hiçbir piyes eserini okuyacağımı düşünmezdim, hatta gereksiz ve saçma bulurdum. Fakat edebiyat sınavım için bu kitap çıktı ve bütün ön yargılarımı yıktı geçti. Tek kelimeyle mükemmel bir eserdi, beklentilerimin ötesindeydi. Duygular öyle güzel bir şekilde aktarıldı ki, yeri geldi Reis Bey'e sinirlendim, kızdım. Yeri geldi ben de onunla beraber yumuşadım. Kitap, ana karakterimiz Reis Bey'in gelişimini konu alıyor. Başlarda gaddar, acımasız, kalpsiz birisi iken ortalara doğru mahkemede verdiği yanlış karardan dolayı yaşadığı pişmanlıklar, merhameti keşfetmesi ile devam ediyor. Devletin üst kademelerinden hapse kadar giden bir yolculuktan bahsediyoruz ve sizi hiç sıkmadan içinde tutmaya devam ediyor. Dediğim gibi ön yargılarımı yıkan bir eserdi ve sanırım tekrardan bu türde bir eser okuyacağım. Herkese iyi okumalar.
Edebiyat
Reis BeyNecip Fazıl Kısakürek · Büyük Doğu Yayınları · 20239,9bin okunma
Oyun
10/10
·75 syf.··
Beğendi
·
2024 18. kitabı
Merhabalar, Yine bir Jack London başyapıtı, muazzam bir eser. Martin Eden okuduysanız ve yazarın diğer kitaplarını da okumak, incelemek istediyseniz doğru kitabı buldunuz. Çok akıcı bir kitap. O ortamda bulunuyormuş gibi hissedeceksiniz ve o duyguları da yaşayacaksınız. Hiç sıkılmadan, tek seferde hızlıca bitirebilirsiniz. Kitap iki genci konu alıyor: Joe Fleming ve Genevieve. Kitap, biraz daha Genevieve gözünden Joe'yu izletmek üzerine odaklı bir şekilde ilerliyor. Martin Eden gibi diyebiliriz. Kitap, evlilik hazırlıkları yapan genç bir çifti, kız arkadaşının endişeleri üzerine, eve çıkmak için gerekli olan masrafları karşılamak niyetiyle son bir maça çıkıp, ondan sonra da "Oyun" olarak adlandırdığı boksü bırakmaya söz vermiş yetenekli boksör bir genci ve onun son maçını anlatıyor. Son olarak, eğer Martin Eden okuduysanız, bu kitapta Martin'in yaptığı Ruth ile birlikteyken kaldırım tarafından yürüme davranışı ile karşılaşıcaksınız ve yüzünüzde bir tebessüm belirecek. Küçük ama hoş bir detay olarak bulunuyor. Kısacası okumaya değer hızlı biten bir kitap, herkese tavsiye ederim. İyi okumalar...
Edebiyat
OyunJack London · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20233,685 okunma
Başyapıt - Kızıl Kahkaha
10/10
·80 syf.··
Beğendi
·
2024 20. kitabı
·
5 saatte okudu
·
Okunma: 08 Ağustos 2024 14:27
Merhaba Sayın Okurlar, Uzun zaman sonra beni bu kadar etkileyen bi' kitap okuyorum. Savaştan bahseden okuduğum, izlediğim en iyi eserlerden birisi, hatta en iyisi bile olabilir. Okurken sık sık duygulandım, gözlerim doldu, tüylerim diken diken oldu ve yeri geldi başımı kitaptan kaldırıp soluklanmam da gerekti. Kitabın son cümlesini okuyup da bitirdiğim zaman donakaldım. Her yerde kollar, bacaklar, acılar, ölümler, yollara serilmiş leşler, dört bir yandan etrafa yayılan inlemeler, ağlamalar, delirenler, ruh sağlığını yitirmiş durumdaki hastaları gözetim altında tutan, aslında kendi ruh sağlığını da yitirmiş durumdaki doktorlar, ölmüş evladından aylarca mektup almaya devam etmiş anneler ve karmakarışık bir dünya; Sisli, puslu ve karamsar... Yazar Leonid Andreyev bu Kızıl Kahkaha kitabında tam anlamıyla savaşın tanımını yapıyor ve toplum üzerindeki etkisini, savaşın yol açtığı yıkımı, sonuçların sadece orduda kalmayıp tüm ülkeyi perişan edişini anlatmakla kalmayıp içinize işliyor. Bu kitapta metin parça parça. Yani düz bir çizgi şeklinde ilerlemiyor; Subay belki savaş sırasında cinnet geçirirken, belki de cinnetten kurtulup normale döndüğü kısa bir süre içerisinde eline geçen bir kağıt parçasına savaşı, acıyı, gözyaşını, özlemi, korkuyu, dehşeti, hayal kırıklığını, ölümü kaleme alışı şeklinde bir metin. Savaş ile ilgili bir kitap kahkaha ne alaka diye sorulabilir. Hani bazen anneler sinirlendiği halde gülüyordur ve der ya "Güldüğüme bakma çok kızgınım, sinirden gülüyorum." İşte kitapta öyle bir cinnet, öyle bir acı var ki kızıl bir kahkaha attırıyor. O "kahkaha"yı normal bir kahkaha olarak düşünmeyin, o deliliğin kahkahası, acının kahkahası. Acının farklı bir biçimde dile gelişi. İyi Okumalar Dilerim.
Edebiyat
Kızıl KahkahaLeonid Andreyev · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 20257,8bin okunma