1. Adıyaman Süleyman: Okul Uygulama Bahçeleri • Kendi Yayını 4. Bası 1963
2. Ağanoğlu Halit: Köy Enstitüleri Yolunda • İstanbul, 1949-A Sait Basımevi
3. Akalın Bedri: Köy Enstitülerinde Müzik Eğitimi Klavuzu • İstanbul, 1945-Milli Eğitim Basımevi
4. Akın Galip: Tonguç'un Kır Çiçekleri • Güldikeni Yayınları -
"mülkiyet hakkı allah'ın bir karış toprağına "benim" diyebilme hakkı.
o topraktan kurdu, kuşu, çalısı-çırpısıyla tüm doğayı ve insanları söküp atabilme hakkı.
mülkiyet hakkı. bundan büyük saçmalık olur mu ?
ama var işte. hem de on beş bin yıldır toplum olarak varlığımızın temelinde.
birileri bu hakkı hepimizden önce ele geçirmiş olmalı. sonradan da bu zorbalar aralarında bir mukavele yaparak bu toprakları elden ele, yani güç sahiplerinden güç sahiplerine geçirmeye başlamışlar. kanunların şimdiye kadar başardığı tek ilerleme de bu geçişin önündeki engelleri hafifletmek olmuş.
mülkiyet hakkına saygı duyan bütün kanunları mülkiyet yazdırmıştır.
işte, genç işadamı...o kanunlar dediğin anlı şanlı kavramlar, çok güçlü hırsızların aralarındaki mukavalelerden başka bir şey değildir. ve bütün diğer kanunlar -evlilik ve mirası düzenleyenlerden düşünce özgürlüklerine kadar- mülkiyet hakkından başlarlar ve on beş bin yıl önce başlayan büyük yağmayı meşrulaştırır; vahşeti yumuşatır; ılımlı ve sevimli hâle getirirler."
Her insanın kendi kimliğinde mahfuz bir mülkiyeti vardır. Buna kendi dışında hiç kimsenin bir hakkı yoktur. Bedeninin emeği, ellerinin işi tamamen kendisine aittir.
Kemalist Rejimin Hasta ettiği Kadın & Seçme ve Seçilme Hakkı
Kemalist rejimin övündüğü inkılapların başında “Kadınlara seçme ve seçilme hakkının” verilmesi ve Isviçre’den alınan Medeni Kanun gelir.
Halbuki gerçekler hiç de öyle değil. Kadınlar üzerine yaptığı yayınlarla dikkat çeken Prof. Dr. Ömer Çaha’ya göre 1926’da Isviçre’den alınan
Zaten hakiki bir kadını sevmekle milletini sevmek arasında ne fark vardır? Birincisi bizi aile oluşumuna, ikincisi topluma ve ortak vicdana, ortak iradeye götürür. Aşksız aile olamadığı gibi, tutuculuk ve taraftarlık olmadan da bir milliyet olamaz.