Sosyal devletle ilgili en yaygın yanlış anlaşılma, ana işlevinin yoksul insanlara gelir desteği, emekli maaşı, konut sübvansiyonları, sağlık hizmeti, işsizlik yardımı gibi "bedava" şeyler vermek olduğudur. Bu beleş hizmetlerin zenginlerin verdiği vergilerle ödenildiğine inanılır. Halbuki sosyal yardımlar bedava değildir. Bu yardımların bedelini herkes öder. Hatta zenginlerin pek vergi ödediği de görülmez. Devletlerin çoğu dolaylı vergilerle finanse edilir. Bu dolaylı vergilerin yükü de ağırlıklı olarak toplumun orta ve alt tabakasına daha yüksek hissedilir. Ayrıca çalışma hayatları boyunca insanlar prim öder. Yani kısacası sanılanın aksine kimse kimseye bedava para vermiyor.