Mehmet Yusuf AKDAĞ

Mehmet Yusuf AKDAĞ

, bir kitap okudu
9/10
·55 syf.·
Beğendi
·
2022 18. kitabı
Mahmud Sâmi Ramazanoğlu
9.5/10 · 130 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
TEFEKKÜRE DALIP KENDİNİ DİNLEMEK
■ Sükûnete giden yolda tayin edeceği önemli olan sekizinci adım, kendini dinleyip tefekkür etmektir. Ortamda sorular varsa, kendini dinlemek işe yarar. Kendini dinleyip tefekkür etmek anlam arayışıdır, bağlam arayışıdır, bağlantıları kurabildiğinizde hedefine ulaşmış olur. ■ Varoluşun en yüksek mahkemesi, yaşama kendi verdiğiniz anlamdır, insan ancak kendisi önünde verir hayatının hesabını. ■ Her şeyde başarıya ulaşamamış olmak da dert olmamalı insana: yaşamda her şeyde ve toplamda yaşamda başarılı olacağız diye bir şey yok ki. Bir şeyin ters gitmesi kötü değildir, sadece hiçbir şeyi denememiş olmak kötüdür, yazıktır en azından. ■ Tefekküre dalıp kendini dinlemek, nihai bir sinirlilik yerine azami bir gevşemenin oluşmasını sağlayabilir, neşe de diyebilirsiniz buna. Tefekkürle kendini dinlemek, şen gönüllülüğün zuhurunu sağlayacak bir sebeptir. Kesinlikle şen olmanın temel esaslarından biri de: Mizaha yatkınlık ve gülebilmektir.
Sayfa 77 - iletişim·Kitabı okudu
Felsefe-Düşünce
Mutluluk Önemlidir ama Anlam Daha Önemlidir
●Ne kadar çok insan, sırf mutlu olmaları gerektiğine inandıkları için mutsuz oluyordur acaba? Peki ya mutsuz olan ve sadece bununla değil bir de tüm toplumun mutluluktan mest olmuş görünmesiyle baş etmek zorunda olan onca insana ne demeli? ︎ Mutluluk önemlidir ama anlam daha önemlidir. ● Mutluluk hayatın güzel bir ilavesidir, mutluluktan nasibine bir şeyler düşen herkes buna minnettar olabilir ama insanlar ancak kısmen pay alabilirler ondan. Mutluluğun sınırları vardır ve hayattan haddinden fazlasını istemek anlamsızdır. ● Yaşam sanatının ödevi, başarılı bir hayata katkıda bulunmak ve insanı mutlu etmek değil midir? Evet, kısmen öyledir ama başarısız ve mutsuz olmak da vardır insan hayatında. En azından basitçe "def edemeyeceğiniz" için vardır. Başarı zorunluluk değildir, başarısızlık hep bir ihtimaldir. İnsanlar başarıyı kendilerine tahsis edemezler, kolayca elde edemezler bunu; olsa olsa, bir şeyi kısmen başarabilirler. Güzel, dolu bir hayat, mutlaka başarılı bir hayat demek değildir. O halde başarıya ve mutluluğa kilitlenmek niye? Ya talih beni bulmazsa? Talih çekip giderse, bir proje, bir ilişki, bir kariyer nihayetinde tüm bir hayat başarısızlığa uğrarsa ne olacak? ■ İnsan hayatındaki esas meydan okuma, mutlu olmak değildir. Biraz bilgi ve herkes deneme ile bunu başarabilir, sınırlı bir süreliğine de olsa. Mutsuz olmakla baş etmek, onu sindirmek ve ona dayanmak çok daha zordur; kahramanca olan, böyle bir hayattır.
Sayfa 10 - iletişim·Kitabı okudu
Felsefe-Düşünce
Huzurlu Yuva
Huzurlu yuva hakkında çok şey söylenir ama bize mesaj olması açısından şu hakikatı hatırlatmakta fayda var: O saadetin temelinde iki önemli şey yatıyordu. Birincisi, beklentilerde itidalli olmak adına eşler arasında karşılıklı müthiş bir uyum vardı. İkincisi, eşlerin birbirlerine gösterdiği inanılmaz bir vefa vardı. Bugünkü ailelere çok önemli bir mesajdır bu: beklentide itidal ve vefa... Âişe annemiz ara ara Hatice annemize karşı bazı sözler söylediğinde Efendimiz(s.a.v) hemen onu uyarır, en hayırlı hanımın Hatice olduğunu nazarlara verirdi. Hatta bir gün Hz. Âişe kendisini kastederek, "Allah sana daha hayırlısını ve daha gencini vermiş!" dediğinde Efendimiz(s.a.v.), " Hayır Âişem hayır... Allah bana ondan daha hayırlısını vermedi. Her kapı yüzüme kapanırken onun kapısı bana açıktı. Her yüz yüzüme ekşirken onun yüzü bana gülerdi. Herkes beni malından, evinden mahrum ederken o malını, evini benim önüme serdi. Söyler misin, Hatice'den daha hayırlısı mı var?" diyecekti. Müslim'de geçen ifade ise çok farklı ve epey etkileyicidir. Efendimiz orada şöyle diyor: " İnnî kad ruziktü hubbeha..." "Ben Hatice'nin sevgisiyle rızıklandırıldım..." (Müslim, Kitâbü'l-Fedail, 75) *** " Rızıklandırıldım" ifadesi ne kadar latif... Er-Rezzâk olan Allah (c.c.) bana rızık olarak çok şey verdi, verdiği en büyük rızıklardan birisi de Hatice'nin sevgisiydi demektir bu...
Sayfa 80 - Profil Kitap·Kitabı okudu
Aile