Bir ölünün gözleriyle bakmak vardı dünyaya onu yaşarken yapabilenlerden olmuştu yıllar boyu, belki de bu yüzden yaşamak çok cezbetmedi kendisini. Madem ölüm vardı, madem ölünce dünya yoktu öyleyse neyine âşık olacaktı nankör dünyanın... İnsan gözlerini kapatınca dünya yok oluyordu, bu yüzden onu öldürmek istediğinde gözlerini kapatarak yok ediyordu dünyayı.
Dünyanın gelmiş geçmiş en nankör varlıkları insanoğluydu. Çocuklar ölüyor, insanlık denen tabiatı en tehlikeli varlık seyretmekle kalıyordu. Tıpkı bir film izler gibi...
Sayfa 34
Alıntı
Reklam
“İşgüzar, nankör, küstah, hilekâr, haset, geçimsiz kişilerle karşılaşacağım. Bu kötü özelliklerin hepsi iyi ve kötü bilgisizliğinden bu kişilerin başına geldi. Fakat ben, iyinin doğasının güzel, kötünün doğasının çirkin olduğunu gördüm.”
Alıntı
Ahmak mı, nankör mü?
Çünkü insan ahmak bir yaratıktır, son derece ahmak! Daha doğrusu ahmak değil de nankördür; eşine rastlanmayacak derecede nankördür.
Alıntı
"common whore of mankind"
Timon of Athens"in konusu çok yalındır: Akıllara sığmaz bir görkem içinde yaşayan, zenginler zengini Timon, savurganlığının doğal bir sonucu olarak servetini yitirir. Çevresini sarıp, onun sırtından geçinen dalkavuklar, bunun üzerıne Timon'a sırt çevirirler Korkunç bir düş kırıklığı duyan, aşırı bir iyimserlikten ve sevgiden aşırı bir kötümserliğe ve kine kapılan Timon da, yalnız nankör dostlarına değil, tüm insanlara düşman kesilir. Doğup büyüdüğü Atina kentine bir daha ayak basmamaya, insan yüzü görmemeye karar verır. Yaralı bir hayvan gibi, ıssız bir deniz kıyısında, bir mağaraya sığınır. Ama ne gariptir ki, varlıklı olmak onun alınyazısıdır bir bakıma. Çünkü Timon açlığını gidermek için toprağı kazıp bir kök ararken, yığınla altın bulur. Şimdi istese, eski yaşantısına dönebilir, boşuna sevdiği o eski dalkavuklarını ya da yenilerini gene çevresinde toplayabilir. Ne var ki, Timon onulmaz bir kin içindedir artık. "common whore of mankind" (İnsanların ortak orospusu) saydığı altını, bunu ancak kötü amaçlarla kullanabileceklere, örneğin frengili fahişelere ya da adam öldüren eşkıyalara verir.
"DÜNDEN BUGÜNE : İki aylıkken "Steteskop" diyen bir çocuk, yakın çevresinde acayip takdir görür ve haklı olarak "Süper zeka" lakabıyla ünlenir... Aynı çocuk, yaşı onsekize geldiğinde de sadece aynı kelimeyi söyleyebiliyor, ortalıkta "Steteskoop! Steteskoop!" diye dolanıyorsa, ünü artmaya devam edecektir belki ama lakabı ilginç bir şekilde "Süper salak" olarak değişmiş olacaktır. İşte toplum böyle nankör bir yaratıktır. Önce omuzlarına alır yüceltir, sonra yere atar cüceltir. Allah kahretsin!.."
Sayfa 35·Kitabı okudu
Reklam
Reklam