"Korku" duygusunun kadın bir karakter üzerinden iliklerinize kadar hissettirildiği bir kitap. Kitap akıcı bir dil ile yazılmış ve başladığınız zaman kısa süre içerisinde bitirebiliyorsunuz. Betimlemeler sade ve iyi bir üslupla aktarılmış. Yazar Stefan Zweig'ın kitaptaki ana karakterin psikolojisini de an be an yaşattığına tanık oluyoruz.
Evli ve çocuk sahibi Irene, kaçamak bir ilişki yaşar. Bu sırada bir kadına yakalanır ve şantaja maruz kalır. Kocasının ve hane halkının bu durumu öğrenmesinden korkar ve utanç duyar. Kocasına birkaç kez yaşadığı durumu anlatma fırsatını yakalar, korkusundan ve utancından itiraf edemez. Zaman geçtikçe şantajın şiddeti artar ve en son dayanılmaz noktaya gelir. Bu sırada karakterimiz sahip olduğu değerlerin ( sıcak bir ev, eş, çocuklar, maddi güç ) farkına varmaya başlar ve utancı katlanarak artar.
Kulaklıkta yağmur sesi içeren bir ambiyans müziği ile kitabı okuyunca atmosfer gözümün önünde canlanır gibi oldu.
Pişman olmayacağınız ve sadece 2 saatinizi ayırarak bitirebileceğiniz bu kitabı okumanızı tavsiye ederim.