ÖZgülYILMAZ

9/10
·365 syf.··
2022 16. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 04 Haziran 2022 15:00
Kitabı okuyalı aylar oldu, yine de üzerimde bıraktığı etkiler hala devam ederken yazmak istedim... Edebiyatımıza ilk psikolojik roman olarak girmiş olsa da biraz feminizm esintileri de vardı... Daha doğru bir ifadeyle kadının yerini, uysal olduğu, eşinin beklentilerini karşıladığı ölçüde kabul gördüğü, kendi isteklerinin hiçe sayıldığı ve duruma karşı hissedilen hayal kırıklığı, isyan çok net verilmiş kitapta... Suat'ın tahlilleri çok başarılıydı bu anlamda... Suat ve Necip'in aynı olaylar karşısında iç seslerini okumak da keyifliydi... Ama Süreyyanın da iç dünyasına girmek isterdim... Nasıl bu denli bencil, keyfine düşkün, zora gelemeyen, herşeyden çok çabuk sıkılan biri olabildi... İyi ki okumuşum dediğim klasiklerden...
EylülMehmet Rauf · İnkılap Kitabevi · 201750,1bin okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Puan vermedi·158 syf.··
2022 29. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 08 Ekim 2022 07:17
Uzun zamandır okumayı istediğim bir kitaptı, Evsiz ve aç kalmanın, parasız kalmanın, çaresizliğin zorluğu güzel anlatılmış, Ancak kitabın kahramanını itici bulduğumu belirtmem lazım. Gereksiz bir gurur sürekli bir kuyruğu dik tutma isteği, -ki bence özünde yatan esas şey kibirdi, kendisini sürekli olabileceğinden çok daha kötü durumlara soktu... Defalarca kızdım kahramana, arada bir 'gerizekalı' demiş de olabilirim :) açlıktan talaş, taş, kemik emmek... Uzun süre birşey yemedikten sonra yenilen herşeyi çıkarmak... Çok çarpıcı ve sarsıcıydı... Kitabı okurken sürekli kafamda, bilmiyorum neden, Martin Eden ve Raskolnikov vardı... Hep bu iki kahramanı düşündüm, ki birbirlerine benzemiyorlar esasen... Hatta Martin Eden ve Suç ve Ceza yı yine okuyasım geldi... Belirtmeden de geçemeyeceğim... Kendimden biliyorum, açken hep yemek hayali kurulur... Kafada ziyafet sofraları, en azından en sevdiğin yemeği yediğin hayal edilir... Kitapta çok az vardı bu tür yaklaşımlar.. daha inandırıcı olabilirdi kahramanın açlığı bu anlamda...
AçlıkKnut Hamsun · Varlık Yayınları · 201735,8bin okunma
Görelilik kuramı el üstünde tutulan inançlarımızın hiçbiriyle çelişmediği için kimseyi kızdırmıyor....... Lakin Darwin ruhlarımızı elimizden aldı. Evrim teorisi yeterince kavrandığında ruhun olmadığı gerçeğini kabullenmek kaçınılmazdır. Dindar bir Hristiyan ya da Müslüman biri için olduğu kadar laik ve herhangi bir inanç sistemine dahil olmayanlar için de ölümden sonra baki kalacak sonsuz bir öz fikrinden vazgeçmek oldukça korkutucu olsa gerek.
Sayfa 114·Kitabı okuyor

ÖZgülYILMAZ

, bir kitap okudu
Puan vermedi·158 syf.··
5 günde okudu
·
2022 29. kitabı
Knut Hamsun
7.6/10 · 35,8bin okunma