Ciğer nerede?
Yolda giderken mahalle arasında bir kaç sokak kedisi ekip halinde peşime takıldı geçen. Yakında et, tavuk bişey dükkânı var mı diye bakınırken aramızda açılan mesafeyle kediler umudu kesti benden. Gidip et dürüm yapan esnafa, "sakatat, atık ciğer vs var mı, kedilere vercem? diye sordum. " Var, olmaz mı dedi, kediler kadar benim de canım çekti ve kendime tavuk dürüm aldım. "Borcum ne kadar?" dedim, abi de dürüm fiyatından iki kat fazla para zikretti. "Abi ne ara bu kadar oldu dürüm?" dedim. Ciğer pahalı dedi. "Abi, kedilere verecektim, atık parçalardan istedim." dedim. "Eee kedilere beleş mi verecektim" diye çıkıştı. Velhasıl kediler benden pahalıya beslendi. Helali hoş, afiyet olsun. Esnaf da beni kekledi fırsatçılık yaparak gibi geldi. Bişnev...
Hayata Dair
Sevgi dili 33..
— Beni neden seviyorsun? Bu sorunun kısa bir cevabı yok. Çünkü seni bir sebepten dolayı sevseydim, o sebep değişince sevgim de değişebilirdi. Ben seni gözlerinin renginden dolayı sevmedim. Gülüşünden dolayı da değil. Bunlar sadece ilk dikkatimi çeken şeylerdi. Ben seni… kalbimin sana alışmasından dolayı sevdim. — Kalp bir insana alışır mı? Hem de nasıl. Mesela herkesin sesi aynı değildir. Ama bazı sesler vardır, duyduğun an içindeki gürültü azalır. Bazı insanlar vardır, yanındayken hiçbir sorun çözülmez aslında. Ama yükün hafifler. İşte kalp böyle alışır.
Duygular
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
"Ölüm gibidir sadakat, pazarlığı olmaz. Bir kere çizgiyi geçtin mi yoktur dönüşü. Sözler verilir, sözler unutulur, gün gelir ihanet eden sadakat ister." Ezel🎬
Film
Hey aşkta gerçekten de gurur olmaz mı yani 😯😯😯
BABAMIN MİRASI
İnce belli bir çay bardağı başucumda kum saati Her kum tanesi ömürden bir gün Yetmiş iki yerden kırılır mı bir gönlün takati Bir öncekinden acımasızsa her dün Katli vaciptir beklenen bu son gün. Bassana bağrına şu yaşlı başımı Parmakların dolaşsın saçlarımda Erkek adam nasıl ağlarmış görsünler Ne fark eder ha altmışında ha otuzunda Hep kadınlar mı ağlayacak erkeklerin omuzunda. Sözün bittiği yerdeyim gözümün önünde yüzün Birkaç damla gözyaşı birkaç tutam hüzün Ne kapanmaz yaraymış, birde zaman her derde devadır derler… Oysa ben arasındayken kapanmış gök ile yerler Sevgiden daha çok şefkata ihtiyacım Başımdan büyük dertlerim, darağacına muhtacım Kendime celladım ben verilecek bir başım Elliyi çoktan aştım ama bir çocuk kadar yaşım. Yırtılsa şu göğsüm her kaburgam bir Havva Sura üflenmeden kapanmaz vallahi bu dava. Hakkım varsa helal olsun, ki ram’dım emrine Bir tek onun sevgisi merhem olurdu derdime Ne sevdiğini söyledi ne başımı okşadı Bir kez olsun aferin deyip, benim ile coşmadı Adam olmaz senden derdi hiçbir gün unutmadım Adam olmadım baba yüzünü karartmadım.
Şiir
💬 Kırgınlık, sessiz ve derinden işleyen, en çok acıtan duygularımızdan biri. Dışarıdan sakin, hatta biraz geri çekilmiş görünse de içeride incinme, hayal kırıklığı, hafif bir öfke, değersizlik hissi ve çoğu zaman dile getirilemeyen ihtiyaçların yoğun bir karışımı vardır. 📖 İnsan ve Hayat dergisi Haziran sayısında "Kırıldığımızı Söylesek Daha İyi Olmaz Mı?" başlığıyla yayınlanan makaleyi kaçırmayın! 📚 Bol istifadeli ve keyifli okumalar dileriz! İnsan ve Hayat - Sayı 196 (Haziran 2026)