Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Ahzâb Suresi, 9-27. Ayetler Arası
Ey iman edenler! Allah’ın size olan -şu- nimetini hatırlayın: Hani üzerinize ordular gelmişti de biz onlara -/düşmanlarınıza- karşı bir rüzgâr ve sizin görmediğiniz ordular göndermiştik. Allah yaptıklarınızı görendir. Onlar hem yukarınızdan hem aşağı tarafınızdan üzerinize geldikleri zaman, gözler -yılgınlıkla- kaydığı, yürekler boğazlara geldiği
_İslamı akıl ve hoşgörü dini sayanlar kuranı mutlaka okumalı. Şeriat yalnızca bir inanç işi değil, binlerce yıllık ilkelliklerin, cinayetlerin, terörün, işkencenin kaynağıdır. Kuran Allah sözüyse kölecilik, cariyelik, küfürler, kısas-kan davası niye? _Bir şeyin "insanlık dışı" olması, islamcının umurunda değildir. Elverir ki "islam
Reklam
Kitabı mukeddeste sümerden izler
Bununla birlikte Kitabı Mukaddes üzerindeki Sümer etkisinin az önce betimlenenlerden daha dolaysız ve aracısız olan başka bir olası kaynağı daha vardır. Aslında bu kaynağın kökeni bizzat Hz. İbrahim'e kadar dayanıyor olabilir. Kitabi Mukaddes'te anlatılan Hz. İbrahim destanının, efsaneye ve düşürününe dayalı pek çok şey içermekle
Sayfa 368 - ALFAKitabı okudu
Tanrı'nın İnsanı Yaratmaktaki Amacı
Tanrı insanı niçin yarattı? İnsanı yaratmaktaki amacı neydi? Tanrı bize bu soruların yanıtlarını Yaratılış 1:26 ve 27'de vermiştir. Bu iki ayetin önemi çok harikadır. Bu ayetler bize Tanrı'nın insanı yaratmasının son derece özel bir eylem olduğunu gösterir. Tanrı insanı yaratmadan önce (1:26) "Tanrı, “Kendi suretimizde, kendimize
Sayfa 9 - AKARSU YAYINLARIKitabı okudu
Mü'minûn Sûresi 99,100. Âyetler
99-100. Nihayet onlardan birine ölüm gelip çatınca, "Rabbim! Beni geri gönder de, geride bıraktığım dünyada iyi işler yapayım" der. Hayır! Onun söylediği bu söz boş laftan ibarettir. Önlerinde, yeniden diriltilecekleri güne kadar bir berzah vardır. [Bu iki âyette, hayatları son bulup dünya ile ilgili bütün bağları kopan, arzuları tükenen ve ancak bu noktada akılları başlarına gelen inkârcıların ümitsizlikleri ve pişmanlıkları dile getirilmektedir. Bu âyetler, eski Hint dinlerine ve Eflâtun felsefesine kadar uzanan, zaman zaman günümüzde bile bazı sözde ilim adamları tarafından savunulan reenkarnasyon (tenâsüh) inancini açıkça reddetmektedir. Sözlükte "engel, ayırıcı, aralık" anlamına gelen berzah kelimesi, ölümle başlayıp yeniden dirilme vaktine kadar sürecek olan dönem veya -biri dünya hayatının son bulduğuna, diğeri âhiret hayatı için yeniden dirilmenin gerçekleştiğine işaret olmak üzere- iki defa üflenecek olan iki sûr arasında geçecek süre olarak açıklanmıştır.]
Sayfa 347Kitabı okudu
Uzun ama önemli bir konu, buraya kaydetmeliydim
Hz. Adem de eşi de birer melek olarak değil insan olarak yaratılmışlardır.Allah'ın sünnetinde yani yasalarında, yol ve yönteminde bir değişme söz konusu olmadığına göre insan olarak yaratılan her varlık Allah tarafından sınanır. İnsan, özgür iradesini kullanarak Allah'ın emrine itaat de edebilir karşı da gelebilir. Bu ikisinden birini
Sayfa 86
19 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.