Uyanıkken horlayanlara mukabil, uykuda "fikir mesaisi" devam edeni anlayan Üstadım sa ruyor:
— "Uykuların nasıl?"
— "Efendim, uykuyla uyanıklık arasında... Bilmiyorum... Ne uyku, ne uyanıklık; rüya mı, yoksa uyanık mıyım, anlayamıyorum!.. Bazen net olarak yazı okuyorum ve kalkınca tesbit ediyorum..."
— "Tamam işte, benim de öyle oluyordu... İki-üç yaşlarını hatırlıyor musun?"
— "Çok net... Ama o kadar küçük olduğum üstünde durmamıştım..."
— "Allah, Allah!.. Ben de çok iyi hatırlıyorum!"
Sayfa 379 - Ağustos 1994, “BU ASRIN SAHİBİSİNİZ!...”, Yevmiye: O ve Ben, İbda Yay.