🇹🇷 Türk Mevsimi Soğuk savaşın sembolü Berlin duvarının 1989 yılında yıkılması neoliberalizmin sınırlar kalktı sömürüsünü başlattı. Açıklık politikası 1991 yılında Sovyetler Birliğini Amerikan çıkarları adına dağılması sosyalizmin sonunu getirdi. Neoliberalizm bu tarihten sonra bütün dünyayı sömürmek niyetine büründü. İnternet ve cep
Sultan Abdülhamit, Ermenilerin yaşadıkları vilayetlerde, eninde sonunda özerklik ve bağımsızlığı getireceğini bildiği için istenen ıslahatı yapmayı şiddetle reddediyordu.
Reklam
Ermeni Patriği Nerses Varjabedyan ve piskoposlardan oluşan Ermeni yetkililer, hazırladıkları 13 Şubat 1878 tarihli dilekçeleri de büyük kurtarıcıları olarak gördükleri Rus Çarı ile Başbakan Gorçakov’a gönderdiler. Patrik Nerses’in başında bulunduğu Ermeni Patrikliği Meclisi, Çar’dan Ermenilere özerklik verilmesini ve ayrıca Rus askerlerinin bir süre daha burada kalmasını istediler.
Bu çağ özerklik çağı, bu çağ aile çağı değil. Bu çağ başına buyrukluk çağı.
Kavgasını vermeyeceği bir başarının ve paranın taliblisi dijital tekno-kültür kuşağı. Fazlasıyla çocuksu bir kuşaktan bahsediyoruz; doğa durumundan gelmediği, ailelerin kanatları altında bulunduğu için bilhassa 2000 sonrası gençler kırılgan, daha çok özerklik ve kendine ait alan, bir bahçe arayışında; eleştirilmek değil takdir görmek, kendine vakit ayırmak, esnek saat, eğlenceli ve keyifli iş hayatı, yeri geldiğinde tatile gidebilecek zaman ve para, hayatını yaşamayı çok para kazanmanın önüne geçirme bu gençliğin özelliği. Eski Türkiye’nin bilhassa çevredekileri, dindar-etnik-mezhep aidiyetleri nedeniyle bir avuç elitin dışında kalanlar kariyeri, “adam sayılmayı”, para kazanmayı, ilkeleri ve idealleri bir süreliğine ertelemeyi rahatlıkla yapabiliyordu; yeni kuşaklar kavgası verilmemiş bir kariyer istese de kariyerist değil; olursa olur, kafasında. Ercan Yıldırım
Dünyadaki solcular için Rojava ile dayanışma, bir yardımseverlik sorunu değil, bir gerekliliktir. Zapatistalar, dünyadaki birçok solcu harekete uzun ve zorlu bir emeğin sonucunda kendi bakış açılarını ve hedeflerini kısmen de olsa zamanla aktardılar. Kürdistan’lı devrimciler, kendi toplumsal bakış açılarının dayanışma içinde yeniden örülmesini önemsiyor. Dayanışmak isteyen herkes, kendini yardımseverliğin ötesinde görüyorsa, öncelikle insanlık tarihindeki mücadele deneyimlerinden kendine göre sonuç çıkaran Demokratik Konfederalizm öğretisi ve Rojava modelinin temelini oluşturan politik içerik hakkında kendilerini donatmalıdırlar. Bu model, geniş bir nüfus içinde hayat buluyor. Deneme yanılma yoluyla da yolunu bulup ilerleyerek sürekli artan bir birikim ortaya çıkarıyor. Teorinin yanında devrimci pratiği öğrenmek de hayatidir. Dünyada birçok sol harekette mevcut olan örgütsel ve teorik karışıklık ve zayıflık, kapitalist moderniteye somut bir alternatif olan Demokratik Özerklik vasıtasıyla bir nebze de olsa aşılabilir. Aşılması için belki gerekli olan ilk şey, devrim ve toplumun dönüştürülmesinin mümkün olduğuna içten inanmaktır. Ayboğa, Flach, Knapp - Rojava Devrimi, sayfa 317
288 öğeden 161 ile 170 arasındakiler gösteriliyor.