Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
Bu çağ özerklik çağı, bu çağ aile çağı değil. Bu çağ başına buyrukluk çağı.
Kavgasını vermeyeceği bir başarının ve paranın taliblisi dijital tekno-kültür kuşağı. Fazlasıyla çocuksu bir kuşaktan bahsediyoruz; doğa durumundan gelmediği, ailelerin kanatları altında bulunduğu için bilhassa 2000 sonrası gençler kırılgan, daha çok özerklik ve kendine ait alan, bir bahçe arayışında; eleştirilmek değil takdir görmek, kendine vakit ayırmak, esnek saat, eğlenceli ve keyifli iş hayatı, yeri geldiğinde tatile gidebilecek zaman ve para, hayatını yaşamayı çok para kazanmanın önüne geçirme bu gençliğin özelliği. Eski Türkiye’nin bilhassa çevredekileri, dindar-etnik-mezhep aidiyetleri nedeniyle bir avuç elitin dışında kalanlar kariyeri, “adam sayılmayı”, para kazanmayı, ilkeleri ve idealleri bir süreliğine ertelemeyi rahatlıkla yapabiliyordu; yeni kuşaklar kavgası verilmemiş bir kariyer istese de kariyerist değil; olursa olur, kafasında. Ercan Yıldırım
Reklam
Dünyadaki solcular için Rojava ile dayanışma, bir yardımseverlik sorunu değil, bir gerekliliktir. Zapatistalar, dünyadaki birçok solcu harekete uzun ve zorlu bir emeğin sonucunda kendi bakış açılarını ve hedeflerini kısmen de olsa zamanla aktardılar. Kürdistan’lı devrimciler, kendi toplumsal bakış açılarının dayanışma içinde yeniden örülmesini önemsiyor. Dayanışmak isteyen herkes, kendini yardımseverliğin ötesinde görüyorsa, öncelikle insanlık tarihindeki mücadele deneyimlerinden kendine göre sonuç çıkaran Demokratik Konfederalizm öğretisi ve Rojava modelinin temelini oluşturan politik içerik hakkında kendilerini donatmalıdırlar. Bu model, geniş bir nüfus içinde hayat buluyor. Deneme yanılma yoluyla da yolunu bulup ilerleyerek sürekli artan bir birikim ortaya çıkarıyor. Teorinin yanında devrimci pratiği öğrenmek de hayatidir. Dünyada birçok sol harekette mevcut olan örgütsel ve teorik karışıklık ve zayıflık, kapitalist moderniteye somut bir alternatif olan Demokratik Özerklik vasıtasıyla bir nebze de olsa aşılabilir. Aşılması için belki gerekli olan ilk şey, devrim ve toplumun dönüştürülmesinin mümkün olduğuna içten inanmaktır. Ayboğa, Flach, Knapp - Rojava Devrimi, sayfa 317
Kürt Tarihi
Yukarı mezopotamyanın en eski ve yerli halklarından olan kürtler, toros dağlarından zagros dağlarına uzanan geniş bir coğrafyanın yerlilwrindendit.kürt miletin tarihsel bağları çok eski zamanlara kadar uzanır. Araştırmalara göre kürt terimi sümer kökenlidir, kürtler bu kaynakta kürti diye de adlandırılmıştır ve kürti sümer dilinde dağlılar
Âşık olunca sanki insan bu bedenden özerklik kazanıyor.
Türk olmak ne kadar zor bir şey biliyor musun sen? Yok efendim Kürtlere özerklik, yok efendim Ermeni soykırımı, şimdi son moda Dersim katliamı! Her gün bize katil diyorlar. Balkanlardan göçerken Türklerin yaşadığı mezalimi anlatan yok tabii. İbnelik böyle birşey işte. Sema KAYGUSUZ (Barbarın Kahkahası)
Reklam
Sultan Abdülaziz
  32 yaşında tahta çıkan Osmanlı devletinin 32. Padişahı Abdülaziz. Abdülaziz ile ilgili yazmamın amacı Osmanlı tarihinin en reformist kararlarından bazılarını alabilme cesaretine sahip olması. Sultan Abdülaziz yavuz sultan selimin fethinden 350 yıl sonra ilk defa mısırı ziyaret eden devlet adamıdır. Ziyaretinin elbette siyasi bir boyutu vardır.
286 öğeden 171 ile 180 arasındakiler gösteriliyor.