Özgürlük olmadan ahlaki nitelikleri yaşatacak insan bulamayız. Yaşamı bu sebeple bunaltmak için pahalı bir hale getirdiler. Nihai niyetleri bir asır öncesinden farklı değil. Yine borç, yine üretim ve hizmet araçları onların elinde yine tehdit batıdan geldi. Asıl sorun ise her zaman olduğu gibi içimizde. Önder Karaçay
boşluktaki büyük küresel yaraya göre, kişinin iyileştirilemeyecek bir yarası olamaz gibi görünüyor bana. onun için varoluş tarihindeki acılar insanın kendini, öznelliğini aşması için nesnel bir destek. bu dışı derinden tanıma ile gerçekleşecek kurtuluş içselliğimizi de derinleştirirken, bize özgürlük ve erinç duyumunu sunuyor. artık, çirkef ilişkilerden, utku ve yenilgi ikileminden, her hamlede mat hevesinden, ele geçirme savaşımından vazgeçmek gerekir. vazgeçilmiyorsa, geçilemiyorsa üzünç teyze gelir hep oturur içimizde. şen ve özgür hayaletler olalım!
Reklam
"Evrenin yetkin uru dünya. Boşluktaki büyük küresel yaraya göre, kişinin iyileştirilemeyecek bir yarası olamaz gibi görünüyor bana. Onun için varoluş tarihindeki acılar insanın kendini, öznelliğini aşması için nesnel bir destek. Bu dışı derinden tanıma ile gerçekleşecek kurtuluş içselliğimizi de derinleştirirken, bize özgürlük ve erinç duyumunu sunuyor. Artık, çirkef ilişkilerden, utku ve yenilgi ikileminden, her hamlede mat hevesinden, ele geçirme savaşımından vazgeçmek gerekir. Vazgeçilmiyorsa, geçilemiyorsa Üzünç Teyze gelir hep oturur içimizde. Şen ve özgür hayaletler olalım!"
Sayfa 149Kitabı okudu
67 numaralı dipnot
Duyusal olanla düşünsel* olan arasında yaptığım ayrım ne zaman kendilerine uymasa, Saf Aklın kritiğinin kendisiyle çeliştiğine inananlar için, bu noktada, duyusal araçlardan düşünsel(saf ahlaki yaratılışa dair) olanın ilerleyişinden, ya da ilkinin İkincisine karşı koyduğundan bahsedilse, böyle iki heterojen ilkenin etkisi, doğrudanmış gibi düşünülmemelidir. Yani, duyusal varlıklar olarak yasaya karşı ya da onun yararına, ancak entelektüel İlkenin, yani, bedensel güçlerimizin kendini eylemlerde ifade eden Özgür seçimle belirlenmesi sayesinde çalışabiliriz, bu şekilde; neden ve sonuç gerçekten homojen olarak temsil edilebilir. Ancak duyularüstü ile ilgili olan (yani, içimizde bulunan ve anlaşılmaz özgürlük niteliği içinde saklı duran öznel ahlak ilkesi), örneğin, saf ahlâki yaratılış bakımından , sadece onun, insanın içindeki neden sonuç ilişkisine temas eden (ki aslında bu yeterlidir) yasasına dair bir içgörüye sahibizdir; yani, duyusal dünyadaki olaylara benzer eylemlerin olanağını, insanın ahlaki yapısı bakımından, ona atfedilebilirmiş gibi açıklayamayız, çünkü bunlar özgür edimlerdir ve çünkü bütün olayların açıklanma zemini duyular dünyasından devşirilmelidir.
Sayfa 208 - Literatürk Academia Yayınları, 2. Baskı, Şubat 2017.Kitabı okudu
Karanlığın içinden çekip çıkardığımız Işık’ın içimizde hep daha fazla yer kazanması için mücadele etmek, gerçek özgürlük arayışı içine girmiş her insanı bekleyen görevdir.
Altın kafesin nazlısı değil, nar-ı aşkın tutsağıdır bir ömür.
Ne zaman bir bülbülün sesi duyulsa, uzak bir uğultu gibi şarkılar ruhumuzu sarsa ya da aşk ile vatan içimizde aynı anda tutuşsa, gidip o meşhur Selanik türküsüne düşer gönlümüz. Evet, her seferinde, bülbülüm altın kafeste. Sesin düğümlendigi, sözün sınırlandığı, hançerenin(gırtlağın) sustuğu bir an. Bülbül kafeste tutsak, kafes aşka düşmenin sembolü, özgürlük kavuşmak. Bülbülün kaderini sesinden tanırız. Ben sana dayanamam yârim/ben sana aldanamam.
Reklam
Tıpkı özgürlük gibi sevgi de cesaret gerektirir. Sevgi kendi içimizde geliştirebileceğimiz bir yetenektir.
…dini inançlarda olduğu gibi sevgi de bir ibadettir. Onun öğelerini tanımlar: disiplin, odaklanma, sabır ve bu sanatta ustalaşma. Kim olmalıyız? Hangi tutumları benimsemeli- yiz? Tıpkı özgürlük gibi sevgi de cesaret gerektirir. Sevgi kendi içimizde geliştirebileceğimiz bir yetenektir.
Tıpkı özgürlük gibi sevgi de cesaret gerektirir. Sevgi kendi içimizde geliştirebileceğimiz bir yetenekdir
581 öğeden 1 ile 10 arasındakiler gösteriliyor.