10/10
·416 syf.··
2026 60. kitabı
·
11 günde okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2026 01:34
Şu an bu kitabın konusunu birine mektupla yazmam gerekseydi eğer, kağıt gözyaşlarımdan parçalanmış olurdu. Kitabı bitirdim ve artık aynı kişimiyim hiç bilmiyorum. Bazı kitaplar bittiğinde hikâye de biter. Serçe ise bittikten sonra zihninizde yaşamaya devam ediyor. Derin ince bir sızı gibi hem de. Kitabın ilk sayfalarında baş karakter Emilio Sandoz’un başına gelenleri tam olarak anlayamıyoruz. Bir şeylerin çok yanlış gittiğini hissediyoruz ama yazar gerçeği hemen göstermiyor. Parçaları yavaş yavaş bir araya getiriyoruz. Daha kırkıncı sayfalarda içimi acıtan bir şeyler vardı ama ne olduğunu tam çözememiştim. Geriye dönüp baktığımda bunun ne kadar bilinçli ve başarılı bir tercih olduğunu görüyorum. Yazarın kalemine hayran kaldığım ilk nokta anlatım biçimi oldu. Karakterler arasındaki bakış açısı geçişleri inanılmaz yumuşak. Bir karakterin zihninden diğerine geçtiğinizi bazen birkaç satır sonra fark ediyorsunuz. Anlatım asla karışmıyor. Bu geçişlerin doğallığı beni gerçekten etkiledi. Betimlemeler de aynı ölçüde güçlü. Okuduğum her sahne gözümde canlandı. Mekânlar, karakterler, yüz ifadeleri ve duygular son derece canlıydı. Kendimi bir roman okumaktan çok yaşananları izliyormuş gibi hissettim. Fakat Serçe‘yi benim için özel yapan şey yalnızca dili değildi. Rakhat’a gidildiğinde kitap bambaşka bir katman daha kazanıyor. Bir gezegen yaratmak başka şeydir, yaşayan bir toplum yaratmak başka şey. Mary Doria Russell yalnızca farklı bir yaşam formu tasarlamamış; ekonomi, politika, sınıfsal yapı, aile ilişkileri ve güç dengeleri olan bir toplum kurmuş. Bu yüzden zaman zaman kitabın içinde ikinci bir kitap okuyormuşum gibi hissettim. Bir tarafta karakterlerin hikâyesi ilerlerken diğer tarafta Rakhat’ın nasıl işlediğini okuyoruz. Kitabın sonlarına doğru yaşadığım gerginliği
SerçeMary Doria Russell · Metis Yayıncılık · 2003372 okunma
Hayatta Laik mi ? İslam'a Layık mı ?
10/10
·264 syf.··
Beğendi
·
2026 5. kitabı
·
239 günde okudu
·
Okunma: 21 Haziran 2026 03:03
Selamun Aleyküm ve Rahmetullah Allah'a hamd, Resûlü'ne Salât ve Selâm... Kitabın müellifine Allah Rahmetini sonsuz eylesin. Şüphesiz Allah herşeye kâdir'dir. Doğrudur kitabı çok uzun zaman zarfında okudum. Lakin en hayrlı yol olan, Allah'ın bizim için seçtiği İslam yolunu ve günümüzde bu yola aykırı olan mevcut diğer yolların özü olan Laikliği derinlemesine ayrıntılarıyla ve dünya devletlerinin rejimlerinden ve yönetim şekillerinden örneklerle iyice anladım. Ve çıkardığım sonuç şudur: " Bizi rezil yollarda heva ve heveslerimizin peşinde geçici hayatın tatlı bataklıklarında perişan ve ziyan etmeyen Rabbimize sonsuz hamd ve senâlar olsun. " Necip Fazıl Kısakürek deyimiyle cebindeyken kaybettiği İslam nimetinin kıymetini anlamak isteyen âdem, bu kitabın kapağını aralasın inşaAllah. İstifâdeli okumalar dilerim. Selamun Aleyküm...
Alıntı
Laikliğin İslam'la SavaşıYusuf el-Karadavi · Nida Yayıncılık · 202111 okunma
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Fakat yine de yaşamak zorundasın!..
Puan vermedi·210 syf.··
Beğendi
·
2026 19. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 19 Haziran 2026 15:06
Yaşamak nedir? Her yaşayan da yaşadım der mi son vakit? İnsan mı yaşamayı öğrenir, yaşamak mı insanı eğitir? Fugui'ye genellikle okuma sonuna kadar da bir ısınamadım. Çünkü onun bile bile yaptığı hatalar tüm hayatını hatta hem kendi hayatını hem de ailesinin hayatını çok farklı yönlere çevirdi tabi ki. İnsanın hayatı biraz da tercihlerinden yön alıyor öyle değil mi?.. Sonraa 'ne ekersen onu biçersin'. Sahi Fugui ne ekti ki ne biçecekti? Bunların yanında Jiazhen'in hâlâ ona sadık bir eş olması ve ömrünü ona adaması biraz yazık dedirtti bana doğrusu, evet. Elbette burada şartlar, dönemler, yaşanmışlıklar, öğrenilmişlikler ve belki daha neler etkilidir tabi; fakat yine de fazlasıyla fedakar bir roldeydi bu hikâyede ve tabii ki Fugui onu hak eden bir aday değildi, olamadı ki kendisi de biliyordu. Zaten son pişmanlık neye yarardı ki?.. Fugui'nin Jiazhen'e sevgi beslemesi, değer vermesi, saygı duyması, dahası bir eş olarak onu saymak için Jiazhen'in per perişan olması, rezil rüsva da olsa her şeyi kabullenmesi, her halükarda haksız ve bir dolu fedakarlık sonunda yataklara düşmesi mi gerekirdi?.. Tabii işin doğrusu gerçek sevgi olsa hani ortada bunların hangisi olurdu ki?.. Böyle bir hikaye bile çıkmazdı zaten ortaya, ilham da olmuş değil mi bir yandan, üzücü ama evet durum da bu yazık ki?.. Her hikâye bir yerden başlardı nihayetinde. Bu hikâye biraz da Fugui Bey'in tercihlerinden doğuyor. Hatta belki biraz daha derine inmek gerekir. Peki Fugui'yi yetiştirenler?.. Fugui imtihanını 'yaşarken yaşamak zorunda olarak' çekti bir yönden. İnsan sonunda ölmek istermiş de sonunda yaşadıkça teselliler bulmaya başlarmış, mesela yaşlı bir yoldaş olarak diye alınan öküz gibi, adına Fugui koysun ki kendisine benzettiği bu hayvanın hikayesinde bir nebze de aslında yanında kendisinin hayvan
Duygu ve Düşünce
YaşamakYu Hua · Jaguar Kitap · 202670,6bin okunma
10/10
·430 syf.··
2026 10. kitabı
·
5 günde okudu
·
Okunma: 17 Haziran 2026 01:18
Neşeli hikayelerden hoşlananlara tavsiye etmem çünkü defalarca durup ağladım hikayeyi okurken. Beni bu kadar etkileyen sanırım sırf kadın olduğu için, yaşadığı coğrafya yüzünden hayatları alt üst olmuş kadınlar … Savaşlardan, adaletsizlikten yok olmuş aileler, perişan olmuş çocuklar… Afganistan’da yaşanan savaşın iç yüzü çok güzel anlatılmış. Sığınmacılara tepkili olan insanların kesinlikle okumasını da ayrıca tavsiye ederim. Bu kitap vesilesiyle Atatürk’e sonsuz minnet ve teşekkürü bir borç bilirim
Bin Muhteşem GüneşKhaled Hosseini · Everest Yayınları · 2026119,5bin okunma
9/10
·400 syf.··
Beğendi
·
2026 123. kitabı
Herkese Merhaba Bugün sizlere Fatma Erdek kaleminden Kara Kış Beyaz Düş kitabının yorumu ile geldim Haziran ayının sıradaki kitabı 2026 yılı basımlı 389 sayfalık bir kitap • Hikayemiz; küçücük bir çocukken babasını kaybeden Zeynep’in dünyası. Annesinin toplumsal baskılardan kaçmak için evlendiği zengin Selim, dışarıdan mükemmel bir kurtarıcı gibi görünse de Zeynep’in ruhuna saplantılı ve hastalıklı bir karanlık ekiyor. Zeynep bu kabustan kurtulmak için eğitime sarılıyor; azmediyor ve bir Hâkime olarak geçmişin kirli gölgesinden kaçmak için yüzlerce kilometre uzağa, karlar altındaki Erzurum Narman’a sığınıyor. • Ve bu bembeyaz kışın ortasında, hayatına iki muazzam karakter giriyor: Güven Yüzbaşı ve Akgül. Güven Yüzbaşı onun için tam bir güven limanı olurken; asıl kırılma noktası, bir dağ yolunda perişan halde bulunup davası önüne gelen öksüz köy kızı Akgül ile yaşanıyor. • Akgül uğradığı haksızlıklara karşı hep susarken, Zeynep onun gözlerinde kendi geçmişindeki o çaresiz çocuğu görüyor. Kanunların terazisinin yetmediği yerde mesleğini bile ortaya koyarak Akgül’ü kurtarmaya, kendi geçmişindeki Selim iblisiyle olan savaşını kazanmaya çalışıyor. Bu, aynı çamurlu topraklardan geçen iki kadının kader birliği... • Peki geçmişten gelen o mektuplar, Selim’in nakış gibi işlediği ama Zeynep’in hiç açmadığı o zarflar ardındaki hayalet gerçekten yok olacak mı? Zeynep yaşadığı kara kıştan, beyaz bir düşle dönecek mi? •Fatma Erdek kalemiyle ilk tanışma kitabım oldu. Kadın olmanın zorluklarını, aile içi psikolojik şiddeti ve sessiz kalınan trajedileri ajitasyona kaçmadan, inanılmaz edebi ve metaforik bir dille işlemiş. Karakter derinlikleri çok gerçekçiydi. Yazarımızın kalemine sağlık Okumayı ihmal etmeyin im t u b i s ʚĭɞ
Kara Kış Beyaz DüşFatma Erdek · Ephesus Yayınları · 2026386 okunma
Korku
7/10
·70 syf.··
2026 1. kitabı
Stefan Zweig'dan okuduğum başka bir kitap... Kitap, bir insana korkunun ne hâle getirebileceğini ve neler yaptırabileceğini gösteriyor. Ama kitapta da yazıldığı gibi; bir suçun üstünün açılması, suçlunun hapis kararının verilmesi gibi durumlar, suçlunun yakalanma korkusundan veya bu durumu itiraf etmesi gibi olaylardan daha kolaydır zanlı için. Bu duyguyu çocukluğumuzdan beri hepimiz yaşarız. Bir şey yaptığımızda onun üstünün açılmaması için elimizden geleni yaparız, perişan oluruz. Ama olayın üstü açıldıktan sonra cezası ne olursa olsun artık içimiz rahatlar. Okumanızı tavsiye ederim.
KorkuStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Yayınları · 2022125bin okunma