Sorunları olan bir insan olduğumu biliyordum. Aslında biliyordum da denemez. Hayatım boyunca birçok sorun yaşamıştım -her yaşa, her mevsime, her güne özgü sorunlar yaşamaya da devam ediyordum. Zaman ve mekân değişse de, zamanla bedenim ve kimi özelliklerim de değişse; sorunlarım, sorularım, yaşadığım çatışmalar, bunalımlar, sıkıntılar, kaygılar, endişeler hiç değişmiyordu. Üç yaşındaki benle otuz yaşındaki ben aynı değildik. Ama üç yaşındaki ben, otuz yaşındaki benden ayrı da değildi. Hiç değişmeyen, hep korunan bir ben vardı.
Çatışmalar hiç yok olmuyor, kaybolmuyor, gitmiyor, bitmiyordu; belki çatışmalara konu olan şeyler zamana ve mekâna bağımlı kalıyordu.