bilimkurgu dizileri izleyen ve bayılan biri olarak bilimkurgu edebiyatının yolunu açan bi romancı olarak tanımlanan birinin kitabını okumamak olmazdı sanırım. arkadaşımın önerisiyle okudum bu kitabı az önce bitirdim. bir adada bir doktorun hayvanları insanlaştırmaya çalışması anlatılıyor. hayvanları insanlaştırmak üzerine düşünülebilecek bi konu, ne kadar gerçekleştirilebileceği tabii ki tartışılır ama kitabın son sayfasında minik bi not var ve hayvanların insanlaştırılmasının (yarı-insan canavarların) viveksiyonla yapılabileceğini söylemiş. bunu okuduktan sonra insan bi durup vaov diyor zaten. kitabın genelinde bu konunun ele alınışı bazı açılardan yeterli olsa da ben bu insanlaştırma eyleminin nasıl yapıldığıyla ilgili daha çok bilgi verilmesini isterdim. insanlaştırılmaya çalışılan hayvanlara kutsal kitaplardaki on emir gibi bazı hususların yasa bildirici tarafından her gün tekrar ettirilmesi, bir tanrı varmışcasına ve onları hep göreceği söylenerek davranışlarına dikkat etmeleri gerektiğinin söylenmesi gibi çok da yabancı gelmeyen metotlar kullanılmıştı. işte bu kısımlar bence çok etkileyiciydi. bazı eksiklikleri olsa da okunması gereken bi kitaptı bence