neden? geçmişte güzel olan bir şey, geriye bakarken çirkin gerçekleri gizlemiş olduğu için neden böyle dağılıp parçalanıyor? evlilikteki mutlu yılların anısı, ötekinin tüm o yıllar boyunca bir aşığı olduğu anlaşılınca neden zehir oluyor? öyle bir durumda mutlu olunamayacağı için mi? ama mutlu olunmuş ya! bazen sonu acı verdiği için bile mutluluğa sadık kalmaz bellek. gerçek mutluluğun yalnızca sonsuza kadar sürmesi beklendiği için mi? bilincine ve farkına varılmamış bile olsa, ancak daima acı vermiş bir şeyin acıyla sona erebileceğine inanıldığı için mi? ama bilincine ve farkına varılmamış acı nedir ki?