ARAFTA BİR TEKERLEME
ARAF'TA BİR TEKERLEME 1, 2, üçler, Yaşasın Türkler. 4, 5, altı, Japonya battı. 7, 8, dokuz, Alman domuz. 10, 11, on iki, İtalya tilki. 13, 14, on beş, Ruslar kalleş. Dağlar taşlar, Kanatsız kuşlar. Her güzel şey, Sevgiyle başlar. Kururken ağaçlar, Kesilir başlar. Kibirli bakışlar, Çalınsın marşlar. Kemerleri bağlayın, Uçmuyor çocuklar. Ölmedin diyorlar, Süzülüyor yaşlar. Komşunun karnı tok, Yaşasın açlar. Portakalı soyduk, Baş ucuna koyduk. Yalanları uydurduk, İnsanları uyuttuk. Bir sürü kavşaklar,
Şiir
Ermeni zulmü
Ruslar Erzurum'u işgal etmiş olmalarına karşı, kendilerinden emin değillerdi. Türklerin esarete boyun eğmeyeceklerini ve Türk Ordusu'nun mutlaka bir gün geleceğini kestiriyor o yüzden ili çevreleyen dağlarda tahkimat ve yollar yaptırıyorlardı. Selahattin Turgay Daloğlu
Kitap Alıntısı
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Eleştiri
Karamazov Kardeşler'de Dostoyevski biz Türkleri yerin dibine sokmuş sözde biz çocukları öldürmüşüz evleri basmışız yağmalama yapmışız Ruslar çok iyi bir milletmiş sanki ben mal vagonlarına insanları doldurup sürgün ettim tecavüz ettim salgın hastalık yaydım açlıktan öldürdüm bunları neden yazmamış acaba Dostoyevski .Rusların yaptıklarını Türkler yapmış gibi göstermek pes doğrusu . Şok oldum. 😔😲 Bu benim eleştirim yanlış anlaşılmasın... Kitabı okumaya devam ediyorum sırf bu yüzden yarım bırakmayacağım!!!
Bizimkisi Kaplumbağa terbiyecisi mi?
"Her ülkenin, başyapıt olarak kabul edilen, kutsal bir mekânda asılı duran, ulus kimliğini gelecek nesillere aktaracak görkemli bir tablosu vardır. Bu tablo Fransızlar için Delacroix'nın Halka Önderlik Eden Özgürlük tablosudur; Hollandalılar için Rembrandt'ın Gece Bekçisi, Amerikalılar için Delaware Nehri'ni Geçen Washington... Peki ya biz Ruslar için? İki tablo: Nikolay'ın Aleksey'i Sorgulayan Büyük Petro ve İlya Repin'in Korkunç İvan ile Oğlu tabloları..." Moskova'da Bir Beyefendi s.353
Alıntı
Medeniyet Canavarı Batı Dökülmüş sıvası, kırılmış camı Beti benzi solmuş, bizim haneler. Etrafa yayılmış, kederi/gamı Yıkık viran olmuş bizim haneler. Nûriye Hsbk Akyl Saygıdeğer okuyucular Allah Tealanın selamı sizin üzerinize olsun bütün dünya dergisu 2021 in 5.ayındaki yazısında Çifte standart, üç yüz yıldır Batı'nın politikası olmuştur derken batının siyasi politikasını çifte standart olarak ifade ediyor öyle bir çift standartki saygıdeğer edebiyat defteri okuyucusunun dediği gibi Dökülmüş sıvası, kırılmış camı Yıkık viran olmuş bizim haneler evet batı ilk önce hanelerin yıkılmasına sıvaların dökülüp camların kırılmasına vesile olur ondan okumayan sorgulamayan insanlara kendilerini kahraman olarak tanıtırlar toprakları işgal edemedikleri zaman zihinlerimizi kültürlerimizi işgal ederler bilge kral Aliyanın dediği gibi batı hiçbir zaman medeni olmamıştır fransız ingiliz tarihi sömürgeye Abd ve itrailin tarihi ise kan ve işgale dayanır dünya tarihinde işlenen soykırım ve insanlık suçlarının altında batının parmağı vardır kimse batı ve Avrupa kadar kan dökücü olmamıştır milli şairimiz Akifin dediği gib medeniyet dediğin tek kişi kalmış Canavar işte bu batıdır dün kızılderili çadırlarının sıvasını söken Abd bugün ırakta iranda nice hane ve evin camlarını kırıyor Ruslar Türkleri sömürge haline getirmeye çalışırken itrail filistinde çin türkistanda binlerce hanenin kederine gözyaşına ahına sebep oluyor Ne zaman yükseliriz Nûrfânî dert yanar, bakıp maziye, Çıkartır geçmişten bizi geziye Kader mi diyelim, yoksa yazıya; Yetim gibi kalmış, bizim haneler. ----------Mesut Tütüncüler Hocam’a Çok teşekkür ediyorum. Nûriye Hsbk Akyl Değerli şairim Mesut Tütünceler ve sivaslı şaire bacımız Nurfani Allahın selamı size edebiyat defteri ve 1000k y olsun insan baktıkça maziye
Duygu ve Düşünce
Ruslar yememiş içmemiş Türklerin diline kültürüne takmış kafayı