Kimsesiz, sahipsiz, eğitimsiz ve kendine güveni olmayan biriysen hayat senin için korkunç derecede zor olabiliyor. Yaşananlar sadece kaderin suçu değil. Her şeyden önce bir birey olarak kendimizi sevmeli, kendimize güvenmeli ve önce kendimiz için yaşamalıyız. Birilerinin kölesi olmayı biz tercih ediyoruz ama kölesi olmaktan çıkıp çıkmamayı ne yazikki onlar belirliyor. Saygı koşulsuzça ve fütursuzca herkese gösterilmesi gereken bir erdem olmamalı. İnsan hak etmeli. Birilerine saygı gösterirken bizim de onu bir o kadar hak ettiğimiz kesinlikle unutulmamalı. Çaresizlik, adanmışlık, kabullenmişlik ...
Kitap bana çok şey düşündürdü. Sevdiğimiz insanlara kul, köle olmanın onları da bizi de çok mutlu etmediğini gördüm. Saygı gösterdiğimiz halde itilip kakılmanın aslında biraz da bizim suçumuz olduğunu, kabullenmenin kendimize yaptığımız en büyük saygısızlık olduğunu anladım. Bir yuvanın fitne fesat insanlar tarafından dağıtılmasına şahit oldum. Kendimizden başka kimseniz bize zerre kadar faydası olmayacağını, cahilliğin en kötü düşman olduğunu, başkalarından önce kendine güvenirsen sırtının asla yere gelmeyeceğini anladım .
Sade, akıcı bir dil ile herkese iyi okumalar ...
El KızıOrhan Kemal · Everest Yayınları · 202615,4bin okunma