Enes

Enes
@sadeceEnes4
Zamanın beni sancıya mıhladığı yerdeyim... gardrops.com/ahsapsalhaller
10/10
·567 syf.··
Beğendi
·
2025 42. kitabı
·
28 günde okudu
·
Okunma: 28 Mayıs 2025 15:10
"Her toplum, kadına verdiği değere oranla gelişir ya da ilkelleşir" demiş İlhan Arsel. Din denen şarlatanlıktan vazgeçin artık! Sizi ne bu dünya ne öbür dünya kurtaramayacak. Ne Tanrınız, ne peygamberiniz ne yetişşş ey geylaniniz kurtaramayacak. Sevgili hanım arkadaşlar sözlerim daha çok sizler için olacak, inanmayın bu erkek egemen dinlere. Size verilen değer diye bir şey yoktur. Siz onlar için dövülmeye layık, cinsel ihtiyaçlarını karşılayan, her zaman köle durumda bulunan bir değersiz varlıksınız . Tanrı da peygamberler de aynı haltları yiyen kişilerdir. Tanrı Kurana Kadınlarınızı dövün der ( sadece bir örnek bu) muhammed buna katılır ve kadın dun ( aşağı) bir varlıktır diye ekler ( bu da sadece bir örnektir). "Cennet kadınların ayakları altındadır" sözüne kananlarınız çok. Bu söz, kadınların daha çok çocuk doğurması ve daima erkeğin şehevi ihtiyaçlarını gidermek amaçlı söylenen bir yalandır. İslam da sürekli kadını cahil tutma sebepleri hep bunlardandır. Kadın okula gitmesin, kadın dışarı çıkmasın, Kadın erkek gördü mü kaybolsun, kadın orospuluk yapmasın namusumuz diye bir şey var ( senin namusunla oynayacam da...) diye diye her şeyi daima kadında bulurlar. Ama gel gör ki erkek bir süt meleği. Daha çok yazasım var fakat sinirden bunu da tekrar silip köşeme çekilmek istemiyorum. İlhan Arsel bir hukukçudur ve emin olun hoca diye nitelendirilen şarlatanlardan daha da hocadır. Eserde bol bol kaynaklar verilmiş ve bunun yanında ayrıca açıklamalarda yapılmıştır dipnotlarda. Şeriatın zararları ve asıl önemli değerimiz olan kadının şeriat bataklığında batmasını çok iyi şekilde kaynaklarıyla anlatmıştır. Okuyunca Buhari, Taberi ve Kuran tek olarak kaynak göstermediğini anlayacaksınız. Sert bir dili vardır, Evet, fakat bu konular karşısında asıl sakin bir dil konuşmak
Alıntı
Şeriat ve Kadınİlhan Arsel · Kaynak Yayıncılık · 2014526 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·86 syf.··
Beğendi
·
2024 93. kitabı
"Ey yangınlarla boğuşan yüreğim Dayanabilirsen eğer gel de dayan" (82) Adnan Yücel' in hayatı hakkında bilgim yok. Yeryüzü Aşkın Yüzü Oluncaya Dek bu kitabın önerilmesiyle yazarla tanıştım fakat Yeryüzü Aşkın Yüzü Oluncaya Dek ve Acıya Kurşun İşlemez beklentim olduğundan hayal kırıklığına uğradım.Ama Bir Özlem Bir Türkü bu kitapla tanışınca yazara bir ilgim olmadı değil. Kitabı okumaya başlarken bir kaç sayfa okuyup günlere yayarım diye düşündüm fakat kitap tek oturuşta elimden düşmedi, düşemedi ve bitti. Kitaba gelirsek, hani olur ya insanın bazen dile getirmekte zorlandığı veya korktuğu duyguları olur, işte bu eser o içsel derinliği çok güzel okuruna yansıtmış. Şunu diyebilirim ki, hemen hemen her dizesinden zevk alacaksınız adeta... Şükrü Erbaş okuyanlar beni anlar. Onu okurken aslında okumadığınızı, onunla yaşadığınızı hissediyorsunuz yaa, işte bu kitapta bana o muazzam zevki verdi. Size de vereceğini düşünüyorum. Fiyatı her ne kadar olursa olsun kesinlikle alıp kitaplığımda bulunduracağım. Size de tavsiyem hemen okuyunuz. Pdf'ini yorumlara bırakacağım. "Neyi yaşıyoruz şu anda Nelerle sığmıyoruz dünyaya Aşktan Öfkeye geçiyoruz birdenbire Sevinçten üzüntülere Durgunluktan coşkulara koşuyoruz Çoşkulardan Mutsuzluğa gömülüyoruz sessizce Ve yaşıyoruz böylece her yılı Koskoca bitmez bir saniyede" (58) Sahi biz neden yaşıyoruz?
Edebiyat
Bir Özlem Bir TürküAdnan Yücel · Yurt Kitap · 2013785 okunma
Spoiler
9/10
·48 syf.··
Beğendi
·
2024 55. kitabı
Bunalıyoruz çocuk bunalıyoruz Biçim veremediğimiz şeylerin Biçimini alıyoruz Bütün Şiirleri 1 (7) İncelememe bu alıntı ile başlamak istedim çünkü kitabı anlatan bir alıntı bana göre. Fransa Sarayı'nda aristokrat olan Madame de Prie, kralın gözünden düşer ve sürgün edilir. Sürgünün ilk zamanları geri döneceğini uman Madame, uzun süreli sürgün olduğunu, saraydakilerin onu takmadığını, sanki bir hiçmiş gibi davrandıklarını öğrendiğinde çöküş başlar.O eski ilgiyi görmek için çabalar durur fakat o Çabalar hep boştur. İntihar ile belki ilgilerini çekeceğini düşünür ama insanoğlu onun adını bile geçirmez. Müthiş arkadaşlıklar ediniriz ( en azından öyle sanarız).Onlara olan bağlılığımız zamanla kat kat artar çünkü onları gözümüzde ilahlaştırmaya başlamışızdır.Aradan zaman geçer, arkadaşlığın yerini Beko derin dondurucu alır dhhhddhdhd şaka şaka soğukluk alır ( aslında beko da iyi örnekti). Bir parçamızı kaybettiğimizi sanarız çünkü yalnızlıktan korkarız bi nebze. " Yalnızlık onu boğuyordu, insanlara ihtiyacı vardı."(10) Artık kendi yalnızlığımız içinde yalnız kalmışız. "Çaresiz hıçkırıklara boğul(uruz)du." (14) Bunu neden mi anlattım? Çünkü Madame, aynı olay olmasa da benzer duygudan muzdarip. İnsan ilgi isteyen varlıktır, alamazsa ölür. Küçük bir hatırlatma; Öldüğünüz gün unutulacaksınız. Bütün Şiirleri 1 (66) Ben şahsen bu incelemeden o kadar memnun kalmadım.Daha iyisini yapabilirdim ama uğraşmak istemedim.Bu kitaba hayatınızı inceleme olarak yazabilirsiniz.Ben Çöküş anımda okumaya başladım, duyguları beni derinden etkiledi diyebilirim. Hani derler ya iliklerime kadar hissettim işte tam o his...
Edebiyat
Bir Çöküşün ÖyküsüStefan Zweig · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 202591,9bin okunma
10/10
·308 syf.··
Beğendi
·
2024 31. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 10 Mart 2024 21:43
“Mutlak seveceksin beni, bundan kaçamazsın” Hüseyin Nihâl Atsız’ı, insanların onun hakkında eleştirilerini duyduğum için eserlerinden uzak dururdum. Ama bu eseri okuduktan sonra bu ön yargının tamamen boş olduğu kanısına vardım. Okurken hiç ama hiç sıkılmadım. Hatta biraz abartmış olmak istemem ama bir günde bitirirsiniz bu eseri, o kadar akıcı yani… Selim Pusat, Ayşe Pusat ve Güntülü karakterleri sizi bir dövmek istiyorum varya… Bunlar kadar (özellikle Selim ve Güntülü) pis karakter görmedim. Bu kitap yazarın otobiyografisinden izler taşıyor. Kısaca hayatında bir kesit paylaşmakla başlayalım.Ömrü, kendi inandığı şeyler uğruna mücadele ile geçer ve bunlar, onun mahkemelerde sürüklenmesine neden olur. Nihal Atsız bir öğretmendir ve aşka çok soğuk bakar taa ki yeşil gözlü bir genç öğretmenle tanışana kadar. Atsız yüzyüze konuşamaz ve duygularını şiir yoluyla bir zarfa koyup öğretmenin dolabına koyar.Öğretmen de o mektubun kimden geldiğine bakar ve yazıyı hemen tanır, hiç açmadan Atsız’a teslim eder. İşte Atsız'ın “Geri Gelen Mektup” adını koyduğu şiir budur; “ Ruhun mu ateş, yoksa o gözler mi alevden? Bilmem, bu yanardağ ne biçim korla tutuştu? Pervane olan kendini gizler mi alevden? Sen istedin, ondan bu gönül zorla tutuştu... Gün senden ışık alsa da bir renge bürünse; Ay secde edip çehrene yerlerde sürünse; Her şey silinip kayboluyorken nazarımdan Yalnız o yeşil gözlerinin nuru görünse… (syf239)” Kitap Uygur Masalı ile başlar ve bu masalda Burkay karakterinin ızdıraplı aşkından bahsedilir. Selim de işte bu kaderi taşıyacaktır.Selim askerliği çok fazla önemser hatta kendinden vazgeçecek, insanları aşağılayacak kadar çok sever ve Selim cumhuriyetçiliği değil de kralcılığı savunan bir varlıktır ve bu görüşünden dolayı askerlikten muaf olur.Artık kendi içine gömülmüştür
Edebiyat
Ruh AdamHüseyin Nihâl Atsız · Ötüken Neşriyat · 202134bin okunma
8/10
·112 syf.··
Beğendi
·
2023 4. kitabı
·
3 saatte okudu
·
Okunma: 09 Ocak 2023 16:36
Birçok kişinin dediği gibi çocuk kitabı olarak geçse de herkesin okuyup düşünmesi gereken kitaplardan bir tanesi.Kitap herkesin anlayabileceği sade bir dille yazılmış.Bana şimdi okumak nasip oldu.Düşünceleri küçük bir çocuğun bakış açısından okumak gayet güzeldi.Çocuk kitabı olarak geçiyor diye de okumamazlığın anlamı yok. Bazı Alıntılar: -"Çiçeklerin milyonlarca yıldır dikenleri var. Yine de milyonlarca yıldır koyunlar onları yer. Şimdi, çiçeklerin bunca güçlüğe göğüs gerip hiçbir işe yaramayacak dikenleri neden büyüttüklerini anlamaya çalışmak önemli değil mi sence? Koyunlarla çiçekler arasındaki savaş önemli değil mi? Kızarık suratlı şişko bir bayın toplama işlemlerinden daha mı az önemli? Ya ben kendi gezegenimden başka hiçbir yerde yetişmeyen, eşine rastlanmadık bir çiçek tanıyorsam ve günün birinde ne yaptığını bilmeyen bir koyun onu bir lokmada yutuverirse, sence önemli değil mi bu?" - Ben hiçbir şeyin gerçeğine varamadım şimdiye kadar.Yargılarımı sözlere değil, davranışlara göre ayarlamalıydım. - Kendini yargılamak başkalarını yargılamaktan çok daha güçtür.Kendini yargılamayı başarabilirsen gerçek bir bilgesin demektir. - İnsan ancak yüreğiyle baktığı zaman doğruyu görebilir.Gerçeğin mayası gözle görülmez.
1000Kitap
Küçük PrensAntoine de Saint-Exupéry · Can Çocuk Yayınları · 2015280,3bin okunma