berceste

berceste
@saudaadee
“aşk mıdır sinem içre gelip de câ eyleyen?” music.youtube.com/watch?v=vCtOBpe...
Dilhun
Meşgalesi sürmekte
Ervah-ı ezel
384 okur puanı
Ocak 2026 tarihinde katıldı
Düşünüyorum O Halde Varım!
“Ve ne ilginçtir ki Muhammed'in tanımladığı Tanrı, daha insan neslini yarattığı ilk anlardan itibaren hep erkek kullarına hitap etmeyi gelenek edinmiş ve kadını kendisine muhatap kılmayı kibirine yedirememiştir.” Şeriat ve Kadın “Kadınlar tarlalarınızdır, tarlalarınıza dilediğiniz gibi girin…”(2 Bakara 223) Kur'an'ı Kerim ( İlhan Arsel bu ayeti cinsel bağlamda “değerlendirmiş”) “Yukardaki ve daha nice benzeri âyetlerde Tanrı, çeşitli edatlar ya da hitap şekilleriyle hep erkeklere yönelik olarak konuşmaktadır; "Siz" ya da "Ey inananlar" şeklindeki sözcükler hep erkekler anlamınadır. Hep onları kendisine yakın bilmiş, onlara nimetler vermiştir.” Şeriat ve Kadın (Kitaptaki birçok yerde, Kur’an da ki kimi ayetlerce kadının değersizleştirildiği, sadece “obje” olarak görüldüğünden söz ediyor.) “Ayete dön, ne dedi bize? 'Kadınlar sizin tarlanızdır,’ evet. Kadın nedir? Toprak. Oraya eril olanın tohumu atması lazım.” Antikacı “Ekilebilen tohum, yani verilmiş olan bilgi” ‘Tohumcu çıktı tohumu ekmeye’ (Matta 13:3-9) İncil “Matta, Luka, Yuhanna. Üçü de aynısını anlatıyor ama üçü de farklı anlatıyor. Diyor ki, 'Biz bu tarlaya tohumu attık.’ “Tohumcu çıktı tohumu atmaya. Er kişi çıktı Allah bilgisini gönüllere vermeye.” Antikacı “Incil'deki "Tohumcu çıktı tohumu ekmeye, dediğimiz bölüme baktığında, Kur'an'daki Kadınlar sizin tarlalarınızdır; bölümünü anlattığını görürsün. İncildekí tohumcu, eken. Ama ortada bir tarla olması gerekir ekin faaliyetinin yapılması için değil mi?” Antikacı (O tarla kadın, tohum ise neslidir)
Alıntı
T isimli okura yanıt verildi
berceste
Belki de “özellikle kadınlar” kınamıyordur. Siz kadınların eleştirilerine daha çok rastladığınız için öyle düşünüyorsunuzdur. Mesela ben de çoğunlukla erkeklerden duyuyorum bu kınamayı.
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Düşünüyorum O Halde Varım!
“Ve ne ilginçtir ki Muhammed'in tanımladığı Tanrı, daha insan neslini yarattığı ilk anlardan itibaren hep erkek kullarına hitap etmeyi gelenek edinmiş ve kadını kendisine muhatap kılmayı kibirine yedirememiştir.” Şeriat ve Kadın “Kadınlar tarlalarınızdır, tarlalarınıza dilediğiniz gibi girin…”(2 Bakara 223) Kur'an'ı Kerim ( İlhan Arsel bu ayeti cinsel bağlamda “değerlendirmiş”) “Yukardaki ve daha nice benzeri âyetlerde Tanrı, çeşitli edatlar ya da hitap şekilleriyle hep erkeklere yönelik olarak konuşmaktadır; "Siz" ya da "Ey inananlar" şeklindeki sözcükler hep erkekler anlamınadır. Hep onları kendisine yakın bilmiş, onlara nimetler vermiştir.” Şeriat ve Kadın (Kitaptaki birçok yerde, Kur’an da ki kimi ayetlerce kadının değersizleştirildiği, sadece “obje” olarak görüldüğünden söz ediyor.) “Ayete dön, ne dedi bize? 'Kadınlar sizin tarlanızdır,’ evet. Kadın nedir? Toprak. Oraya eril olanın tohumu atması lazım.” Antikacı “Ekilebilen tohum, yani verilmiş olan bilgi” ‘Tohumcu çıktı tohumu ekmeye’ (Matta 13:3-9) İncil “Matta, Luka, Yuhanna. Üçü de aynısını anlatıyor ama üçü de farklı anlatıyor. Diyor ki, 'Biz bu tarlaya tohumu attık.’ “Tohumcu çıktı tohumu atmaya. Er kişi çıktı Allah bilgisini gönüllere vermeye.” Antikacı “Incil'deki "Tohumcu çıktı tohumu ekmeye, dediğimiz bölüme baktığında, Kur'an'daki Kadınlar sizin tarlalarınızdır; bölümünü anlattığını görürsün. İncildekí tohumcu, eken. Ama ortada bir tarla olması gerekir ekin faaliyetinin yapılması için değil mi?” Antikacı (O tarla kadın, tohum ise neslidir)
Alıntı
Özcan damar isimli okura yanıt verildi
berceste
Özcan damar Aslında o konu biraz daha farklı. Belki korku… belki konuya hakim olmadan konuşmamak… belki umursamamak. Sonuçta dava sürecinde olan ve büyük isimlerin karıştığı bir olay. Ben merak edip konuyu araştırdığımda bu epstein olayının Cemal Kaşıkçı ile olan bağlantısına rastlamıştım mesela. Yani pek detaylı bilgiye sahip değilim ama söylediğiniz gibi islam’ı eleştirmek her zaman için çok daha kolay olmuştur.
Düşünüyorum O Halde Varım!
“Ve ne ilginçtir ki Muhammed'in tanımladığı Tanrı, daha insan neslini yarattığı ilk anlardan itibaren hep erkek kullarına hitap etmeyi gelenek edinmiş ve kadını kendisine muhatap kılmayı kibirine yedirememiştir.” Şeriat ve Kadın “Kadınlar tarlalarınızdır, tarlalarınıza dilediğiniz gibi girin…”(2 Bakara 223) Kur'an'ı Kerim ( İlhan Arsel bu ayeti cinsel bağlamda “değerlendirmiş”) “Yukardaki ve daha nice benzeri âyetlerde Tanrı, çeşitli edatlar ya da hitap şekilleriyle hep erkeklere yönelik olarak konuşmaktadır; "Siz" ya da "Ey inananlar" şeklindeki sözcükler hep erkekler anlamınadır. Hep onları kendisine yakın bilmiş, onlara nimetler vermiştir.” Şeriat ve Kadın (Kitaptaki birçok yerde, Kur’an da ki kimi ayetlerce kadının değersizleştirildiği, sadece “obje” olarak görüldüğünden söz ediyor.) “Ayete dön, ne dedi bize? 'Kadınlar sizin tarlanızdır,’ evet. Kadın nedir? Toprak. Oraya eril olanın tohumu atması lazım.” Antikacı “Ekilebilen tohum, yani verilmiş olan bilgi” ‘Tohumcu çıktı tohumu ekmeye’ (Matta 13:3-9) İncil “Matta, Luka, Yuhanna. Üçü de aynısını anlatıyor ama üçü de farklı anlatıyor. Diyor ki, 'Biz bu tarlaya tohumu attık.’ “Tohumcu çıktı tohumu atmaya. Er kişi çıktı Allah bilgisini gönüllere vermeye.” Antikacı “Incil'deki "Tohumcu çıktı tohumu ekmeye, dediğimiz bölüme baktığında, Kur'an'daki Kadınlar sizin tarlalarınızdır; bölümünü anlattığını görürsün. İncildekí tohumcu, eken. Ama ortada bir tarla olması gerekir ekin faaliyetinin yapılması için değil mi?” Antikacı (O tarla kadın, tohum ise neslidir)
Alıntı
Özcan damar isimli okura yanıt verildi
berceste
Güzel yazmışsınız bu vesileyle ben de bir şey eklemek istiyorum: Şimdi şöyle ki bazı yazarlar tarafından yazılan kitaplarda kimi ayetler çokça eleştirilir. “Kadın yeriliyor! Kadın değersizleştiriliyor! Kadın hor görülüyor! Kadın insan yerine koyulmuyor!..” gibi gibi bir sürü şey yazarlar, ayetleri eleştirirler, Allah’a (haşa) “kibirli” derler. Fakat bunların hiçbiri ünlü düşünürlerimizi, filozofları görmezler; tanımazlar. Ya da görüp, duyup üç maymunu mu oynarlar? Peki bu sözler bilinmez, konuşulmaz iken Kur’anı neden böyle eleştirirler. Belki de işlerine gelmiyordur. Belki de buradaki asıl amaç feminizm değildir. Kim bilir🤷🏼‍♀️