Demek ki savaşın ilk yılının sonunda görünüşte yeterince katılımda bulunmuyorsak, bunun nedeni insan olmayışımız değil, tersine, insan oluşumuz; her birimiz ancak tek bir yüreğimizle, yıkımın belli bir derecesinden fazlasını içinde barındıramayan küçücük, daracık yüreğimizle insanız.
Gökyüzünün başka rengi de varmış!
Geç farkettim taşın sert olduğunu.
Su insani boğar, ateş yakarmış!
Her doğan günün bir dert olduğunu,
İnsan bu yaşa gelince anlarmış.